Telenet fibernet XL modem benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

GuntherM

Steunend lid
Vip Lid
Beste Tutsers,

Ik ben overgeschakeld van Belgacom naar Telenet.
ik ben nu al 2 dagen aan het kl***** om verbinding te maken met mijn modem van telenet.

Ik heb geprobeerd via een webbrowser op het ip adres http://192.168.1.1 en andere combinaties van de laatste 2 digits.

En ik kan nergens vinden of dit uberhaupt wel mogelijk is. Ik moet access hebben om mijn thuisnetwerk, via een 3com switch, te connecten met de telenet modem.

Kunnen jullie mij helpen?

Fijne zondag
Gunther
 
betreft het de nieuwe wireles modem/router Doxsis3
in veronderstelling dat je dus de nieuwe apperatuur opgehaald heb als een zelf doe installatie.
http://www.pctuts.be/f2/installatie...et-wireless-modem-3-0-docsi-41495/#post141363

in veronderstelling dat het dus daadwerkelijk om de nieuwe modem/ router gaat ...
wel deze is een 2 in 1 toestel ..
d.w.z. modem en router in één !
het is niet nodig om een losse router aan te sluiten ...
wil je dit toch : dien je eerst de router af te zetten in je nieuw toestel !!!
hoe dit moet kan ik je niet vertellen ....omdat ik het niet weet !
 
Yup het is dit type
Type
Wireless modem 3.0 (DOCSIS)

en ik kan de ingebouwde router niet gebruiken omdat ik gewoon teveel toestellen heb aangesloten, 4 pc's en 2 servers via een 24 poorts 3com switch. Ik heb een kleine webradio draaien hier.
 
ik begrijp je punt en zal me hier op toeleggen , d.w.z. dat ik eerst info dient op te zoeken hoe je de aanwezige router uitzet .
vermeld effe ook al de gegevens over de router die jij dan wilt gaan gebruiken ...aangesloten op de modem

gevonden ...

om de router uit te zetten die in de Docsis aanwezig is dien je de telenet dienst te condacteren met de vraag deze voor u uit te zetten want je kan wel het wifi signaal uitzetten maar de router zelf niet .....
dit kan enkel bij telenet zelf ....waarschijnlijk moet er zelfs een technieker langs komen om de router die jij wenst te gebruiken te configureren

om de wifi uit te zetten dien je je in te loggen op mijn.telenet.be ....
en dan bij "mijn internet " heb je dan draadloze verbinding staan ...deze selecteer je .
je ziet nu dat je je draadloze verbinding kunt uitschakelen .
ook raad ik je aan om telenet hotspot uit te zetten , als jezelf niet buitens huis gebruik maakt van andere hotspots want dan dien deze optie bij u aan te blijven staan ...
 
Hoogst waarschijnlijk (volgens mijn bronnen) kan je de router functionaliteit van je fibernet modem niet uitzetten of aanpassen (spijtig genoeg). Dit is de voornaamste reden waarom ikzelf nog niet overgeschakeld ben. Omdat ik zelf men routering/firewall etc wil voorzien.
Je gaat dus gebruik moeten maken van een dubbele routering. Dus achter de modem nog een extra router plaatsen en daar je 3com switch op aansluiten. Op zich gaat dit vlekkeloos werken, alleen is het niet zo'n "propere" oplossing.

Er zijn eigenlijk zeer veel mensen die dubbele routering toepassen zonder goed te beseffen wat ze eigenlijk doen. Een voorbeeld hiervan is dat veel mensen een extra wireless router bijplaatsen om beter ontvangst te hebben. Dikwijls omdat de Telenet technieker hen dit wijsgemaakt heeft. Dit is dus niet de correcte werkwijze.
In jou geval gaat een enkele wired router achter de Fibernet modem geen problemen met zich meebrengen. Omdat je volledig intern netwerk op hetzelfde netwerk zit.
 
Een ander punt wat ik vergeten was te vermelden:

Als je een server gebruikt die een public IP nodig heeft, ga je wel een probleem hebben. Ik zie daar eigenlijk niet onmiddellijk een oplossing voor. Omdat je met die vaste routering zit van je Fibernet modem, krijgt deze geen public IP meer toegewezen. Ook port forwarding zal geen optie zijn omdat je zelf geen controle hebt over die modem...
 
gevonden ...

om de router uit te zetten die in de Docsis aanwezig is dien je de telenet dienst te condacteren met de vraag deze voor u uit te zetten want je kan wel het wifi signaal uitzetten maar de router zelf niet .....
dit kan enkel bij telenet zelf ....waarschijnlijk moet er zelfs een technieker langs komen om de router die jij wenst te gebruiken te configureren

Zou leuk zijn. Mag ik vragen waar je dit gevonden hebt? Misschien toch nog een reden/mogelijkheid om over te schakelen...
 
dan moet ik terug opzoek gaan ....
ik heb mijn instellingen zo staan dat het surf gedrag moet verwijderdt worden bij het afsluiten van de browser ...

gevonden ..
bron bericht 14
 
dan moet ik terug opzoek gaan ....
ik heb mijn instellingen zo staan dat het surf gedrag moet verwijderdt worden bij het afsluiten van de browser ...

gevonden ..
bron bericht 14

Heb net dat forum eens doorgelezen. Is natuurlijk geen officiëel document van Telenet maar betreft gebruikers ervaringen.
Wat hebben we geleerd:

De nieuwe Telenet modem is in beperkte mate configureerbaar.

Wat kunnen we wel (volgens een klant)?
DMZ, portforwarding, firewall, uPnP, WiFi-standaard, WiFi-kanaal, WiFi-frequentie, WiFi-kanaalbreedte, SSID, zichtbaarheid, mac-adresfiltering, beveiligingsprotocol,...

Wat kunnen we niet?
- Router/NAT functionaliteit uitzetten.
- DHCP Server uitzetten

Besluit:
- De telenet klantendienst contacteren om die functionaliteiten uit te zetten is dus niet correct.
- Een Server draaien mbv Port forwarding zou wel kunnen (maar kan ik niet bevestigen).
 
sorry dacht dat het betreffende bericht daar werd geplaatst door een telenet medewerker ...

het zag er in elk geval foutloos uit !

echter een opmerking :
ik heb niet gezegt dat wij de gebruikers de router kunnen uitzetten ...
dit kan enkel door de technieker van telenet zelf , die dan bij u aan huis komt en gelijktijdig in verbinding sta met de bevoegde dienst van telenet , om dit te verwezenlijken ....
 
Waar staat ergens dat een technieker van Telenet die NAT routing (en/of DHCP) kan/mag uitzetten?

"Als" dat zo is bestel ik onmiddellijk Fibernet. Maar denk niet dat zoiets tot de mogelijkheden behoord.

Hier een heel goed artikel van iemand die al zeer ver gegaan is om een modem zonder router te bekomen:
http://www.geenszins.be/2011/01/21/ik-geef-het-op-met-telenet-fibernet/
Zoals de link aangeeft; ik geef het op ....
De enigste optie die ik zie is om een business abo te nemen en zulke modem te vragen.
 
ik heb vandaag contact gehad met een zeer vriendelijke telenet technieker ...
deze vertelde me dat het mogelijk is om ook een nieuwe docsis modem te verkrijgen zonder dat er de router aanwezig is ...
maar je moet hier specifiek zelf om vragen in de telenet-shop bij afhaling , deze hebben ze dan ook niet altijd op voorraad en men zal trachten om u dan toch de modem/router mee te geven ....deze dien je niet te nemen indien je enkel de modem wilt ...
omdat jezelf over een betere router beschikt...men moet u deze mee geven in dien je dit vraagt !
 
Wat een gedoe allemaal zeg bij telenet, in elk geval bedankt voor jullie input, ga er voor de gein de Belgacom BBox eens achter zetten, wat betreft de servers, het is de bedoeling dat ze geen contact maken met internet, dus dat zit wel goed dan.

Alleszins ga ik ook de klantendienst eens contacteren ook :)

Bedankt !
 
ik heb vandaag contact gehad met een zeer vriendelijke telenet technieker ...
deze vertelde me dat het mogelijk is om ook een nieuwe docsis modem te verkrijgen zonder dat er de router aanwezig is ...
maar je moet hier specifiek zelf om vragen in de telenet-shop bij afhaling , deze hebben ze dan ook niet altijd op voorraad en men zal trachten om u dan toch de modem/router mee te geven ....deze dien je niet te nemen indien je enkel de modem wilt ...
omdat jezelf over een betere router beschikt...men moet u deze mee geven in dien je dit vraagt !

Er is dus misschien nog hoop?!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan