Telenet fibernet XL modem benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

GuntherM

Steunend lid
Vip Lid
Beste Tutsers,

Ik ben overgeschakeld van Belgacom naar Telenet.
ik ben nu al 2 dagen aan het kl***** om verbinding te maken met mijn modem van telenet.

Ik heb geprobeerd via een webbrowser op het ip adres http://192.168.1.1 en andere combinaties van de laatste 2 digits.

En ik kan nergens vinden of dit uberhaupt wel mogelijk is. Ik moet access hebben om mijn thuisnetwerk, via een 3com switch, te connecten met de telenet modem.

Kunnen jullie mij helpen?

Fijne zondag
Gunther
 
Om even terug te komen op heel de constructie, dit werkt als een tierelier :)
En de hardware firewall en anti virus is een leuk extraatje, bandbreedte is volgens verwachtingen, ik kan mijn stream uploaden, tegelijk monitoren en zelfs een aparte backup stream gebruiken + het volledige administratie gedeelte.

Bij telenet wisten ze me fijntjes te zeggen dat ik volgens hen een bedrijfsnetwerk opgezet heb, en daardoor een (duurder) bussiness fibernet XL abo moet nemen, ik heb de opmerking die hier geplaatst was over instellen van de router ook terug gekoppeld aan hen, hopelijk laten ze hun gezond verstand werken en houden ze rekening met de iets meer gevorderde gebruikers.

Momenteel zijn ze een website aan het ontwerpen voor mijn domein ARVFM.be en als deze online staat dan gaat het project van start, target datum is nog steeds 30 november.

Ik heb trouwens een off topic vraagje, bestaat er een tool die grafisch toont welke toestellen connected zitten in het netwerk en het gebruik van recourses?

10000000 x keer bedankt voor de hulp in elk geval.
 
Dat bestaat ja. Ik ben momenteel zulke mogelijkheid zelf aan het bestuderen en implementeren. Er zijn waarschijnlijk verschillende vendors die dit aanbieden met elk hun goede en slechte kanten.
Microsoft System Center Operations Manager 2012 (of kortweg SCOM 2012). Dit is de Microsoft app om je netwerk en servers te monitoren. Netwerk wordt via SNMP protocol in kaart gebracht en SCOM ondersteund verschillende switches en routers hierin (welliswaar voornamelijk CISCO, enkel de Pro reeks). Op die manier kan je een volledig visueel beeld krijgen van het netwerk en alles netjes in het oog houden. Uplinks, downlinks, bandwidth... Dus ook de volledige logging zoals deze naar de Syslog server zouden gaan.
Buiten het netwerk is deze op maat gemaakt om alle Miscrosoft (en zelfs Linux en Unix) servers te monitoren naar health status en dergelijke. Dus de event list uit te filteren en te bundelen via agents naar 1 centraal meldpunt; MS SCOM 2012.
Maar ik wil er bij vermelden dat dit niet een stand alone tooltje is maar een redelijke zwaargewicht van Microsoft. Een volledige setup volgens best practices houd in; verschillende SQL servers voor reporting, Gateways voor agent access en Load Balancing central monitoring servers...
Maw, je hebt een echt bedrijfsnetwerk nodig hiervoor; domain controller(s) etc...

Open source op Linux bestaan er ook wel enkele zoals Nagios. Daar kan ik echter weinig over vertellen. Maar echt gratis is dit wellicht ook niet.

Leuk trouwens dat de router je bevalt. Ik heb verleden week men home made firewall ook geupdate. Sophos UTM 9. Het beste voor thuisnetwerking dat op de markt is mijn mening, en volledig gratis, buiten de hardware dan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan