Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik stel vast dat meermaals de bijlagen in mijn ontvangen emails van Thunderbird ontbreken. Als ik de mails met Proximus email reader of met Outlook van Windows 10 open staan de bijlagen er wel degelijk bij. Is er iets fout met mijn Thunderbird instellingen?
 
Ik heb de add-ons "show all body Parts" gedownload en geïnstalleerd, echter zonder resultaat. Vreemd dat ik het probleem enkel met Thunderbird heb. Ook gaan meestal de PDF-files niet open. Ik heb al eens
Thunderbird er volledig afgedaan en terug geïnstalleerd maar ook zonder resultaat.
 
Externe inhoud standaard weergeven
Als u de privacyimplicaties van het weergeven van externe inhoud voor alle berichten wilt accepteren, kunt u Thunderbird externe inhoud standaard laten weergeven. Als u dit wilt instellen:


Klik boven in het Thunderbird-venster op het menu Extra (Alt + x) en selecteer Opties, of klik op de menuknop New Fx Menu en kies Opties.
Selecteer het paneel Privacy.
Plaats een vinkje naast Externe inhoud in berichten toestaan om alle externe inhoud standaard te laten laden.
U kunt bepaalde websites van de regel uitsluiten. Klik op de knop Uitzonderingen…, typ het adres van de website of het e-mailadres en klik op Blokkeren of Toestaan.


http://mzl.la/1ApHqTF
 
"Externe inhoud in berichten toestaan" stond reeds aangevinkt. Er staan daar een zestal websites (geen belangrijke) met extra toelating. Ik heb er een email adres aan toegevoegd waarvan ik weet dat de bijlage niet kan geopend worden, maar echter zonder resultaat.
 
Bedankt voor de moeite. Ik vind Thunderbird goed omdat je de emails kan bewaren door ze gewoon ergens in een map op te slagen. Dat lukt niet denk ik in Windows Live Mail in Window 10? of toch?
 
ik heb hier zojuist op een virtuele Windows 10 thunderbird geinstalleerd zonder ook maar enige add-ons en mezelf via de mail app een mail gestuurd met bijlage ...
deze kwam vervolgens ook aan ....

open eens het menu van thunderbird kies dan "beeld " staat hier vervolgens dan ook " bijlagen in bericht weergeven " aangevinkt !
 
open het menu eens opnieuw en klik op help kies vervolgens eens de optie " opnieuw opstarten met uitgeschakelde add-ons .
(zoals ik eerder zei zijn hier geen add-ons actief !
 
Ik heb uw raad opgevolgd en dus TB opnieuw laten opstarten met uitgeschakelde add-ons. Dan ik heb ik zelf enkele testmails verstuurd met bijlagen in pdf en één in powerpoint en ik kon de bijlagen openen! Zou het opgelost zijn?? Ik hoop het. Ik ga nu afwachten tot ik andere mails met bijlagen binnen krijg. Uiteraard hou ik u op de hoogte. Bedankt alleszins voor uw bijdrage. (zw)
 
denkelijk dat het nu verholpen is ...d.w.z. zolang je de add-ons niet gaat inschakelen ..het kan namelijk zijn dat deze een bug bevatten en dat thunderbird er niet van op de hoogte is ...
**ik heb nooit eerder thunderbird gebruikt (dus dit is eerder een vermoeden )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan