Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds 10 Januari is windows-mail niet meer te gebruiken.
Als alternatief heeft een vriendin van mij Thunderbird geinstalleerd.
Leek een goed alternatief te zijn dachten wij.
Maar gister verwijderde zij de verzonden post naar prullenbak en ook die heeft ze geleegd.
Wat blijkt, alle berichten van post-in en andere mappen waren ook verwijderd en ook nergens meer terug te vinden.:nee:
Omdat Thunderbirth samen werkt met Gmail had ik de hoop dat het daar nog compleet zou zijn.
Dat was een teleurstelling ook daar is alles weg.
Is toch vreemd dat dit zo kan gebeuren. Vertrouw dit progie niet meer en heb het bij mij ook van mijn computer verwijderd.
Zijn er mensen die dit ook zo hebben ervaren of eventueel weten hoe dit zo kon gebeuren?
 
Zulke dingen gebeuren niet "zomaar", zoals ik lees uit je beschrijving. Mail wordt dezer dagen ingesteld als IMAP. Synchronisatie van email met de mailserver als primaire locatie. Maar, als je als gebruiker de opdracht geeft om alles te verwijderen... dan gaat die dat natuurlijk ook toepassen. Zowel op de client(s) als op de server.
Maw, dit probleem ligt niet aan Thunderbird, maar aan de gebruiker.
 
Zulke dingen gebeuren niet "zomaar", zoals ik lees uit je beschrijving. Mail wordt dezer dagen ingesteld als IMAP. Synchronisatie van email met de mailserver als primaire locatie. Maar, als je als gebruiker de opdracht geeft om alles te verwijderen... dan gaat die dat natuurlijk ook toepassen. Zowel op de client(s) als op de server.
Maw, dit probleem ligt niet aan Thunderbird, maar aan de gebruiker.

Klopt de instelling is als IMAP.
Er werd niet gekozen om alles te verwijderen, alleen uit de prullenbak
Ik heb het ook getest en ook toen werd weer alles verwijderd.
Dit ligt niet aan mij of vriendin als gebruiker maar mijn inziens aan Thunderbird.
Temeer omdat dezelde actie uit te voeren in Gmail word alleen alles de prullenbak en niet uit de sub-mappen verwijderd.
 
Ook de prullenbak legen betekend alles weg bij een imap instelling, gebruik pop3.
Gebruik dat progje al jaren zoals zovelen, stel het goed in, ligt idd aan de gebruiker.
pop3 is inderdaad een goede instelling als je de mail maar op 1 PC afhandelt.
Gebruik je voor de mail meerdere pc's en tablet en smartphone is IMAP de beste oplossing i.v.m. de synchronisatie.
Maar zoals je eigenlijk met alle dingen in het leven moet doen is opletten wat je doet. Weg is meestal weg.
 
Ik zie enkel maar nadelen aan het gebruik van POP3 ipv IMAP. De kans op dataverlies bij POP3 is hoger dan IMAP. Met IMAP heb je bij standaard gebruik je email op de mailserver EN al je clients. Bij POP3 ga je de mail gewoon verhuizen van de mailserver naar wel bepaald 1 client.
Gebeurd er iets met die éne client, ALLES weg. Terwijl bij IMAP kan je altijd terugvallen naar de server (en of een andere client). Ook wil je later clients toevoegen of verwijderen, geen probleem. Bij POP3 zit je altijd vast!
In dit geval zijn er mails verwijderd en wordt door synchronisatie de server en alle clients aangepast. Maar ik kan me niet inbeelden dat Thunderbird zulke fratsen uithaald met Gmail. Lijkt me iets anders aan de hand.
Dus, bij voorkeur gebruik ALTIJD IMAP.
 
Gebruik al jaren op de meeste emailcliënts pop3, maar er wordt elke dag automatische backups gemaakt op een andere pc / server van de mappen waar de mail staat.
Gaat er iets fout is het de backup terugzetten en voila. In het uiterste geval zijn het een paar mailtjes weg die binnengekomen waren tussen de Backup maken. Maar dit heeft tot op heden nog geen problemen opgeleverd. Moet er wel bij vermelden dat mijn hoofd pc nog nooit is gecrashed, maar dit ga ik even afkloppen.
Tijdens vakantie of andere langdurige afwezigheid zet ik alles op IMAP, ben ik weer terug schakel ik weer terug naar pop3. Gaat al vele jaren goed zo.

Maar op een paar andere emailclients gebruik ik dan wel weer IMAP om de mail te synchroniseren met mijn iPhone en de iPad van mijn vrouw.
 
Stel in Pop3 gewoon in dat de mail gedurende xx aantal dagen op de server moet blijven staan en ge kunt vanaf uw pc, smartphone of tablet zoveel mail verwijderen als u wilt. Hebt u er teveel verwijderd dan kan je deze nog altijd terugvinden op de server.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan