Windows 10 toetsenbord pop-up

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Hoe voorkom ik dat er telkens een toetsenbord pop-upt als ik met een Word-tekst bezig ben...?
pop-up toetsenbord.png
 
Oplossing

Ook oplossingen zijn nog :​

Optie één
  1. Druk op de Windows-toets + A om Action Center te starten.
  2. Klik op de Tablet Mode snelle actie tegel. Schakel de tabletmodus handmatig in of uit.
Optie twee
  1. Klik op Instellingen in het menu Start.
  2. Klik op Systeem en selecteer Tablet Mode aan de linkerkant.
  3. Onder Wanneer dit apparaat de tabletmodus automatisch in- of uitschakelt , stelt u dienovereenkomstig in.

    Tabelmodus
Optie drie
  1. Klik op Instellingen in het menu Start.
  2. Klik op Systeem en selecteer vervolgens Tabletmodus in het...
Dit is niet in Word, maar in Windows .... Het staat onder je Word-venster.
Je kan het disablen in Instellingen > Toegankelijkheid > Interactie > Toetsenbord...

Of omschakelen met WindowsKey + CTRL + O
 
Aha...zit dat daar...! Maar bij mij staat bij Instellingen - Interactie - Toetsenbord alles op UIT. Bovendien levert Ctrl + WIN-toets + O een zwart toetsenbord op. Die van mij is wit...
 
Je hebt ergens een setting staan die je Windows doet veronderstellen dat je met een Touchscreen en/of tablet aan het werk bent.
Misschien rinkelt er een belletje dat je daar iets mee aangevangen hebt.

Hoe de setting gestuurd wordt heb ik voorlopig nog niet gevonden maar wel een snelle manier om het gewoon te stoppen.
Ga naar de Services / Zoek de service "Touch Keyboard & Handwriting Panel Service" / stop die en zet hem op disabled ...

Je keyboard is dan weg maar ook niet tevoorschijn te halen : is dus wel een drastische methode .
 
Staat dit op Automatisch of Handmatig ??
Op mijn toestellen staat dat op Automatisch maar daarom komt dat keyboard nog niet tevoorschijn.

Die service draait dan wel maar zorgt pas voor 'verschijnen' als de tablet mode opstaat én als het OS vermoed dat je iets wil intikken, dus in tekstvelden of een gans Word-blad uiteraard.
 
Die tabletmodus (rechts onderin) staat bij mij al heel lang uit. Een half jaar geleden uitgezet toen daar een keer problemen mee waren.
Ik gebruik al sinds 2005 een Wacom schrijftablet, ter voorkoming van RSI. Al die jaren een Bamboo en sinds 2019 een nieuwe versie: Intuos S. Nog nooit problemen mee gehad. Ook nog niet eerder oppoppende toetsenborden gekregen en zeker geen rinkende belletjes over aanpassingen of aangebrachte wijzingen. Daarom lijkt mij een drastische methode te ver gezocht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan