Status
Niet open voor verdere reacties.
Gegroet iedereen,
zoals de titel reeds aangeeft maakt mijn tomtom via 130/135 geen verbinding meer met mijn pc.
De aangeboden oplossingen op de website van tomtom helpen me voor geen meter.
Ook al hulp gevraagd via hun helpdesk, maar ze beloven wel binnen de 2 dagen te antwoorden terwijl ik al meer dan een week aan het wachten ben.
Via een website heb ik gezien dat je het stuurprogramma voor deze tomtom kan downloaden.
Het probleem echter is dat ik niet weet of deze website wel veilig is?

De naam van de website is solvusoft.
De vraag is dan ook of er iemand deze website kent?

Vriendelijke groeten,
boterblommeken.
 
Wel, ben net eens snel gaan kijken naar die website die je voorstelt. Wat me onmiddellijk opviel is de slogan: "Een Microsoft Gold erkend bedrijf".
Als ik zoiets lees, dan komen men haren al overeind. Begint men bloed te koken, en wordt ik zeer moedeloos.
Ik denk dat je daarmee wel een duidelijk antwoord hebt wat zulke site betreft.

Download ALTIJD (tenzij per uitzondering), drivers van de fabrikant zelf op hun eigen website.
Websites/bedrijven zoals bovenstaande teren op de goedgelovigheid van de doorsnee gebruiker om al hun problemen op te lossen. Maar zijn helaas zo FAKE als dat ze hun voordoen (me hun duizenden klanten = lees gedupeerden, etc)

Al eens een andere USB poort geprobeerd? vb achterkant van de desktop (indien zo) ipv de front poorten.
 
Ga altijd naar de originele site van TomTom.

Heb je de meegeleverde software geinstalleerd ? MyDrive Connect dus.
Zo ja zou het een kapotte USB kabeltje kunnen zijn als je via MyDive Connect geen verbinding krijgt met jouw TomTom
 
Bedankt aan iedereen voor te reageren.
Leuk te weten dat er nog steeds veel mensen klaar staan om te helpen.

@Ddragon80,
Ik had al zo een vermoeden.
Ondertussen al geleerd dat als er iets te mooi lijkt om waar te zijn het meestal ook niet waar is.
Ik heb al andere USB poorten en andere laptops gebruikt, zonder resultaat.

@Skippy,
Software zat niet in de doos, maar MyDrive connectie staat wel reeds op mijn pc.
De updates die ik moet hebben staan daar ook reeds klaar.

Ik ga er van uit dat mijn USB kabel niet defect is.
Batterij van GPS laadt op vanaf het moment dat je deze insteekt.

De linken die je mee gaf heb ik al lang allemaal geprobeerd voor dat ik jullie hulp in riep, zonder resultaat.

@Qtex
ik heb het met windows 7 en met windows 10 geprobeerd.
Fabrieksinstellingen kan ik niet terug zetten vermits mijn GPS alleen maar laat zien dat er geen kaarten op staan.
Ik kan in geen enkel menu op de GPS.
Een soft reset heb ik al meerdere keren gedaan (knop 30 sec indrukken tot tromgeroffel) maar verder kan ik niet.

Tomtom home installeren denkt ik niet dat gaat helpen want zover ik weet is tomtom home voor een paar types van GPS en MyDrive Conect dan weer voor anderen.
 
op de site waar ik je naar linkte staat duidelijk onderaan vermeld welke toestellen niet in aanmerking komen voor TomTomHome ...
daar een boven staat er dan ook vermeld dat deze dan mydrive dienen te gebruiken (werd tevens al meegedeeld door Shippy)...
*jij zegt nu dat er geen kaarten aanwezig zijn ...denkelijk heb je deze TomTom verkeerd gewist want de standaart kaarten die er bij aankoop aanwezig waren zouden niet gewist mogen worden !

**zet de TomTom uit en koppel deze aan de pc ...schakel deze TomTom in zodoende dat deze door Windows herkend word ...
 
Ikzelf heb niets gewist ( zo ver ik weet toch)
Op MyDrive Connect staat wel dat mijn kaart beschadigd is.
Je kan dan op een "knop" herstel klikken, maar daarvoor moet je GPS in verbinding staan met je pc.

Op mijn GPS zelf staat:

Geen kaarten gevonden, sluit je navigatiesysteem aan op je pc en installeer alle updates die worden weergegeven.
Wil ik wel doen, maar kan dus niet.

Dan staat er nog:
Als het probleem zich blijft voordoen ga dan naar tomtom.com/support en zoek naar 'geen kaarten gevonden'
Heb ik dus ook gedaan maar zonder verbinding tussen GSP en PC werkt er dus natuurlijk niets.

Op een gegeven moment zou je op je pc moeten gaan zoeken naar de map van tomtom.
Deze zou te vinden zijn onder apparaatbeheer, netwerkaddapters.
Het kan zijn dat je daar een map van tomtom vind of een onbekende map.
Ik vind geen van beide.
indien je deze niet kan vinden moet men gaan zoeken in de map andere apparaten.
(ik vind bij mijn pc deze map niet)
Als je ze wel vind dan zou je deze map moeten verwijderen en je GPS opnieuw aansluiten.
Als je de GPS aansluit zou deze zich dan opnieuw moeten installeren ??? plug en play ongeveer, geen meegeleverde software en ook geen MyDrive Connect.

Ik heb mijn tomtom al eens aangesloten op de pc van mijn broer.
Deze zou zich daar normaal gezien op moeten installeren omdat hij er nog nooit heeft opgestaan.
Maar ook daar maakt de GPS geen verbinding met de PC.

Ik heb ook ondertussen al eens met een ander USB kabeltje geprobeerd, met hetzelfde resultaat.
 
Je zegt: "Op MyDrive Connect staat wel dat mijn kaart beschadigd is."

Dan zou je toch vermoeden dat er wel connectie is met het apparaat, want hoe zou MyDrive Connect moeten zien dat er een kaart defect is ?

En je zegt dit: Ik heb mijn tomtom al eens aangesloten op de pc van mijn broer.
Deze zou zich daar normaal gezien op moeten installeren omdat hij er nog nooit heeft opgestaan.
Maar ook daar maakt de GPS geen verbinding met de PC.


Dan ga ik toch aan het USB kabeltje twijfelen. Of de usb connector van de TomTom.
 
boterblommeke zei:
indien je deze niet kan vinden moet men gaan zoeken in de map andere apparaten.
(ik vind bij mijn pc deze map niet)

indien je Windows 10 gebruikt ga je via start>instellingen >apparaten >bluetooth en andere apparaten ...
deze Tomtom zou dus daar onder andere apparaten vermeld moeten staan .
 
ik heb hier effe op de Windows 10 pro mijn GPS "Mio Spirit 485" aangesloten ..
deze werd pas herkend nadat ik deze aansloot en opstarte ...
het rare is dat deze via het "oude "apparaatbeheer aangezien word als een flash rom usb device maar in het nieuwe apparaatbeheer scherm "Windows 10" wel te zien is als Mio Digiwalker USB Sync ook springt hier de verkenner op en laat alles zien betreffende de mio.
hier onder een paar foto's ..
1ste foto "oude scherm apparaatbeheer "
4a62a6b8ca-Ashampoo_Snap_2017.10.16_14h21m36s_004_.png


2de foto het nieuwe Windows10 apparaatbeheer scherm
4a69773fbe-Ashampoo_Snap_2017.10.16_14h18m18s_003_.png


3de foto de bestanden betreffende de mio via de verkenner
4a6db9bfbe-Ashampoo_Snap_2017.10.16_14h16m05s_002_.png
 
Je zegt: "Op MyDrive Connect staat wel dat mijn kaart beschadigd is."

Dan zou je toch vermoeden dat er wel connectie is met het apparaat, want hoe zou MyDrive Connect moeten zien dat er een kaart defect is ?

Als ik inlog in MyDrive Connect staan er 2 updates klaar en de melding dat mijn kaart beschadigd is.
Dat kan je zelfs zien als de GPS helemaal niet is aangesloten.
En je zegt dit: Ik heb mijn tomtom al eens aangesloten op de pc van mijn broer.
Deze zou zich daar normaal gezien op moeten installeren omdat hij er nog nooit heeft opgestaan.
Maar ook daar maakt de GPS geen verbinding met de PC.


Dan ga ik toch aan het USB kabeltje twijfelen. Of de usb connector van de TomTom.

Ik heb dus al een ander kabeltje gebruikt.
Als het de connector is heb ik dus een ander probleem, want dat kan ik natuurlijk niet zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan