Windows 11 uitrol Oktober update 22H2 ((preview ..))

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
gisteren las ik ergens dat de uitrol in oktober zou plaats vinden ,doch de insiders zouden deze al in gebruik kunnen nemen ..
zo heb ik ook deze iso vandaag opgehaald zonder me als insider te hebben aangemeld ..
vervolgens heb ik deze iso via Rufus 3.20 op een usb stick gezet met de aanpassingen om de controle over te slaan zodat deze gebruikt kan worden op een niet ondersteunende systeem.
ook heb ik in Rufus aangegeven om de installatie te volbrengen onder een lokaal account .
vervolgens heb ik een Windows 10 21H1 opgestart in VMware en de bestanden van de stick over gezet in een map op deze virtuele Windows..
daarna gewoon de setup.exe aangeklikt .. en deze begon er dan ook mee..
het resultaat is dat nu de Windows 11 22H2 build 22621.521 aanwezig is ..
*let wel deze 22621.521 verkrijgt men pas via een cumulatieve update KB5017321

Ashampoo_Snap_dinsdag 20 september 2022_15h44m12s_002_.jpg
 
Inderdaad, op 20.09 (voor ons in de avonduren) heeft MS blijkbaar zijn downloadservers (mirrors) één voor één aangepast om naar versie 22H2 te verwijzen.
Op ongeveer zelfde tijdstip kreeg een collega hier (zie boven) reeds versie 22H2 binnen van de Windows Downloadsite, waarschijnlijk omdat hij NL ophaalt, terwijl ik met mijn English International nog de oudere 21H1 kreeg ... een uurtje of wat later was ook mijn mirror server blijkbaar bijgetrokken. We zaten er dus letterlijk met onze neus bovenop :cool:
 
Laatst bewerkt:
Heb hier een oude laptop die op win11 staat, update krijg ik dus niet daar hij niet voldoet aan de systeemeisen, lees hier iso downloaden en met rufus op stick zetten, heb ik de eerste keer gedaan en werkte, maar ben je nu verplicht om telkens een nieuwe installatie te doen wil je de laatste versie hebben?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan