Windows 11 uitrol Oktober update 22H2 ((preview ..))

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
gisteren las ik ergens dat de uitrol in oktober zou plaats vinden ,doch de insiders zouden deze al in gebruik kunnen nemen ..
zo heb ik ook deze iso vandaag opgehaald zonder me als insider te hebben aangemeld ..
vervolgens heb ik deze iso via Rufus 3.20 op een usb stick gezet met de aanpassingen om de controle over te slaan zodat deze gebruikt kan worden op een niet ondersteunende systeem.
ook heb ik in Rufus aangegeven om de installatie te volbrengen onder een lokaal account .
vervolgens heb ik een Windows 10 21H1 opgestart in VMware en de bestanden van de stick over gezet in een map op deze virtuele Windows..
daarna gewoon de setup.exe aangeklikt .. en deze begon er dan ook mee..
het resultaat is dat nu de Windows 11 22H2 build 22621.521 aanwezig is ..
*let wel deze 22621.521 verkrijgt men pas via een cumulatieve update KB5017321

Ashampoo_Snap_dinsdag 20 september 2022_15h44m12s_002_.jpg
 
Als ik wil kijken op 'Windows Insider Preview Downloads' kan dit niet zonder aangemeld te zijn als insider. Dus ik veronderstel dat je de ISO gewoon van de produktie hebt gehaald nl. 'Windows 11 downloaden' ... niet ?
Daar kan je eigenlijk niet zien welke versie ze klaar hebben gezet anders zou ik het niet hoeven te vragen ...:mad:
 
Ik had ergens gelezen dat de uitrol op 20 September zou zijn. Dat is balen voor mij dan. Want ik heb de laatste 3 dagen al iedere dag 3 x na elkaar op de update knop gedrukt. Waarom 3x? Wel ik heb dit ergens gelezen dat hij dan dieper zou gaan zoeken na 3 x geen updates te hadden op rij. Of dit ook waar is of niet, kan ik helaas niet bevestigen.
 
@Qtex Die download geeft me nog altijd de oude versie van 17/11/2021 !
Had je na het installeren meteen een versie 22621 ??? Die oude die ik nu gedownload krijg geeft versie 22000, en die heb ik draaien in mijn VM ... Snap het niet meteen meer ... grrrr
Kan het zijn dat enkel die update het verschil maakt ?

En qua cumulatieve updates zit dit systeem al verder nl. KB5017328 dus voorbi je 17321 en toch nog versie 22000.
Hier is iets anders gelopen dan je denkt veronderstel ik ...
 
sorry ik zei eerder de derde optie genomen te hebben blijkt dat ik de tweede optie gebruikt heb ... want de voorkeur taal kan je zelf kiezen in deze multi edition .
*ben tevens de iso aan het maken door dat ik de bestanden van de stick in poweriso opgeladen heb en waar aan ik dan de opstart informatie dient aan toe te voegen zodat deze iso opstartbaar word ..
*nog effe geduld ..
 
mijne aangepaste iso is klaar .. deze is dus voor niet ondersteunende systemen geschikt en enkel met het lokaal account ..
overschakelen naar het Microsoft account is mogelijk .

Ashampoo_Snap_dinsdag 20 september 2022_18h34m06s_006_.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan