update naar windows 10 vermijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik heb hier nog een laptopje waar windows 8.1 pro op draait, ik wil niet dat die upgrade naar de windows 10, te licht, te weinig ram
ik weet dat er een registertweak bestaat maar ben hem kwijt of hoe ik het moet doen
weet iemand het antwoord,
bedankt
ed
 
aangezien er nu een Win8.1 pro aanwezig is zou je dus de Win10 pro verkrijgen ...en deze zou in feite géén probleem geven aangezien de Win8.1 pro zwaarder is voor je systeem dan de Win10 pro

wil je de upgrade dan toch beletten kun je dit via een programma doen genaamd Never 10
Ashampoo_Snap_vrijdag 22 maart 2019_22h53m34s_001_.png

of je maakt zelf de 2 register sleutels aan welke het programma Never 10 zelf ook doet .

* HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Policies \ Microsoft \ Windows \ Gwx
maak je hier een D word sleutel 32-bit aan en geef deze de naam DisableGwx met de waarde 1

* HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Policies \ Microsoft \ Windows \ WindowsUpdate
maak je een Dword 32-bit sleutel aan en geef deze de naam DisableOSUpgrade met de waarde 1
 
wat ga je doen … het programma Never10 gebruiken of eerder zelf de register sleutels aanmaken ..
*het programma Never10 is zeer klein in omvang en bovendien ook gratis te gebruiken ..
 
Ik zou het programma niet gebruiken en ook niet de sleutel zelf invoeren, maar ik zou zo snel mogelijk over stappen naar Win 10. Mijn netbookje heeft 2 GB RAM en een basic intel Atom processortje , minder dan dat bestaat er bijna niet en daarop draait Win 10 perfect.
 
heb nu gehoord dat hij niet meer automatisch zou upgraden naar de 10, maat toch voor de zekerheid
de versie 1809 zouden ze ook niet meer uitrollen maar direct de volgende uitrollen die bijna klaar is
waarom niet het programma, ik werk wel op dit laptopje met virtual box ook, daarom zou ik het doen zoals Qtex zegt, never 10 stond wel niet op uw link, invalid link maar ik zal dit wel overal vinden zeker?
jij zou dit niet doen niet cve
 
mdc1756;n239819 zei:
de versie 1809 zouden ze ook niet meer uitrollen maar direct de volgende uitrollen die bijna klaar is

dit is duidelijk mis begrepen door u … de nieuwste versie , wel te verstaan versie 1903 is op dit moment al beschikbaar voor de insiders om deze te testen …
het is niet zo dat versie 1809 niet meer te verkrijgen is .. men kan nog steeds de 1809 ophalen via het media creation tool …
*pas als de 1903 vrijgegeven word dan zal ook het media creation tool 1809.exe vervangen worden door de 1903
** het is pas tegen 6 mei 2019 dat versie 1903 vrij gegeven word voor het plublic… met het "plublic" bedoelen ze dus wij de gebruikers !
 
mdc1756;n239819 zei:
jij zou dit niet doen niet cve

Inderdaad, ik zou updaten naar Win 10. Win 10 is ook cleaner, lijkt ook meer op Win 7, werkt ook prettiger dan die tegels. Ik was heel erg blij dat ik toenertijd kon overstappen naar Win 10. Was lange tijd heel erg twijfelachtiig of ik het wel ging kunnen doen, maar het was helemaal geen probleem. Nu loopt mijn 32 BIT Intel Atom processortje wel tegen andere problemen aan die niets met Win 10 te maken hebben, ik kan geen Asphalt 8 Airborne meer spelen omdat mijn netbookje niet krachtig genoeg is. Maar daar heeft Win 10 niets mee te maken, op Win 8.1 waarop mijn netbookje standaard draaide zou het ook niet lukken om dit te draaien nu. Ik wordt zelfs uit het veel minder zware Asphalt 9 Legend gesmeten na een race of 3, Dan heeft hij het voor bekeken. Dus gamen kan mijn netbookje niet meer aan, maar dat komt omdat de games zoveel zwaarder geworden zijn in die tijd. Om een beeld te geven. Asphalt 8 Airborne was toen ik het begon te spelen 1,86 GB groot en dat is ondertussen opgelopen naar 2,23 GB. Op het eerste zicht zie je niet zo gek veel verschil, maar de grafics zijn zoveel zwaarder geworden in die tijd dat mijn netbookje dit totaal niet meer aankan en dit na een update van de game. Daarvoor had ik er geen enkel probleem mee. Dus ligt het niet aan Windows, maar aan Asphalt 8 Ariborne zelf.
 
Qtex bedankt voor de link, hoe wordt je eigenlijk insider om te testen, niet dat ik dit ooit wil hoor, maar jij bent dit blijkbaar wel of niet?
Cve, mijn virtual box staat nu al volledig klaar op mijn wind 8.1 pro, is het nog de moeite om naar de 10 te gaan het gaat louter om een test laptopje?
thanks mannen
 
mdc1756;n239841 zei:
Qtex bedankt voor de link, hoe wordt je eigenlijk insider om te testen, niet dat ik dit ooit wil hoor, maar jij bent dit blijkbaar wel of niet?
Cve, mijn virtual box staat nu al volledig klaar op mijn wind 8.1 pro, is het nog de moeite om naar de 10 te gaan het gaat louter om een test laptopje?
thanks mannen

Of het de moeite is om de stap de zetten moet jij zelf beslissen natuurlijk, dat kunnen wij niet voor u doen.
 
als je "insider " wilt zijn dan dien je je daar voor aan te melden ..
dit kan via bijwerken en beveiliging >Windows insider program ma >aan de slag
*men dient zich vervolgens aan te melden met een Microsoft account …. bezit je deze niet daar je een lokaal account gebruikt dient men deze eerst aan te maken .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan