Opgelost Update tegenhouden

Status
Niet open voor verdere reacties.
In een eerdere draad over de Realtek HD Audio Manager heb ik uitvoerig bericht over de aanhoudende problemen hiermee.

Ik kreeg het niet meer in orde, maar had gelukkig een herstelpunt van gisteren.

Nu ik terug ben bij gisteren werkt alles weer.

Maar nu zie ik de boosdoener bij de updates staan: zie de afbeelding.

Ik wil deze Realtek update dus per se niet nog eens.

Hoe kan ik hem tegenhouden?

5fdd00f0bdc97-Update.png
 
het betreft dus om een HP te gaan kun je vervolgens niet via start de HP update selecteren en deze instelling vervolgens op nooit instellen ..
indien dat niet mogelijk is dan dien je waarschijnlijk een programma te instaleren waar jij kunt aangeven welke update's wel en welke niet mogen geinstalleerd worden want via de Windows 10 update is er geen instelling om deze achterwege te laten ..
echter de naam van dat programma ontglipt me ..en ik kan er niet op komen .
 
echter de naam van dat programma ontglipt me ..en ik kan er niet op komen .
Hier vind je een vb. van een programma om ALLE updates te kunnen evalueren en te kunnen beslissen of je ze installeert of niet ...


Deze gebruik ik zelf op enkele van mijn PC's hier en op mijn Virtual Machines.
 
Je kan via GPO instellen dat er geen drivers geupdate worden. In dit geval dus van toepassing.

open gpedit.msc
Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > Windows Update
Do not include drivers with Windows Update -> ENABLE


Als iemand dit eens wilt vertalen, want ik werk enkel met engelstalig OS en software...

Dit gaat wel gevolg hebben dat ook andere drivers niet via Windows update geinstalleerd kunnen worden. Maar dat is meestal geen (groot) probleem. Soms zelfs te wensen...

Indien je toch enkel die bepaalde driver wil excluden van Windows update, volg dan even volgend artikel:
 
Nu heb ik alle adviezen geprobeerd en allemaal lijken ze geschikt.

Waar ik bang voor ben is dat er dadelijk weer staat: „Bijwerken en afsluiten“. Dan zit je dus weer klem.

Wat de tool van PhilipV betreft: wat moet ik nu doen?

Overigens koester ik hoop dat het advies van Skippy reeds gewerkt heeft.

Zie s.v.p. de afbeeldingen.

5fdd1b1f39299-Tool.png


5fdd1bb912a75-Verberg.png
 
Je kan via GPO instellen dat er geen drivers geupdate worden. In dit geval dus van toepassing.

open gpedit.msc
Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > Windows Update
Do not include drivers with Windows Update -> ENABLE


Als iemand dit eens wilt vertalen, want ik werk enkel met engelstalig OS en software...
Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > Windows Update
Computerconfiguratie - Beheersjablonen - Windows onderdelen - Windows Update


Do not include drivers with Windows Update -> ENABLE
Geen stuurprogramma's opnemen in Windows updates ( Even op dubbelklikken en kiezen voor ) Ingeschakeld
 
Ik zie dat je de tool uit de downloads hebt geinstalleerd maar nog niets mee hebt uitgevoerd.
Als de adviezen van @Skippy en van @DDragon80 je helpen is het uiteraard goed en voldoende - er zijn meerdere mogelijkheden : kies maar !

In het Mini tool - als je het wil gebruiken - moet je het uitvoeren uiteraard. Je staat nu op de tab van de reeds geinstalleerde updates, die kan je gebruiken als je vb. een update wil weghalen : selecteren en op vuilbakje klikken.

Om te zien wat er klaarstaat klik je op het eerste tabje links - Windows Update en dan op het meest linkse icoontje (draaiende cirkelpijltjes) er vlak onder. Dan zal je te zien krijgen wat er kan geinstalleerd worden. Je kiest enkel wat je wil installeren en drukt dan op het derde icoontje en de installatie gebeurd.

Wat je opmerking ivm. 'Bijwerken en afsluiten' betreft, die zal er inderdaad nog zijn, behalve als je onderaan links in het tooltje het zo hebt ingesteld dat 'Automatic Updates' worden afgezet ! Maar dan moet je vanaf nu wel altijd je updates via dit tool beheren, dat spreekt.
 
Fantastisch, PhilipV, goede uitleg!

Evenals in de eerder hierboven geplaatste afbeelding is het vuilnisbakje onaanklikbaar grijs, ook bij andere updates.

Overigens ben ik nu vrij zeker dat de Realtek update veilig op verborgen staat, dankzij het advies van Skippy.

En pak van mijn hart want geluid en muziek staan voor mij heel ver bovenaan op numéro 1.

Weet je waarom het vuilnisbakje grijs blijft? Zijn wellicht niet alle updates verwijderbaar?
 
Dat kan ja, omdat de updates die je nu al zit staan er zijn die werden geinstalleerd voordat je het tool had. Met de updates die geinstalleerd worden eens je het tool ook gebruikt ligt dat anders.

Voornaamste is dat je probleem is opgelost : er leiden vaak meerdere wegen naar Rome. En als je slechts éénmalig dit probleem met die specifieke driver hebt dan geeft de oplossing van Skippy je natuurlijk minder omkijken ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan