Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
De man van mijn vrouws schoolvriendin heeft een laptop Medion. Sinds maanden kan hij geen updates meer installeren op zijn computer. De rest werkt. De updates komen binnen maar worden niet geinstalleerd.
Het gaat om een :
Windows 7 Product Key Origineel van Medion
-x16-96072 -00196-213-829-305 Medion 2005-0305

MD98921 model P7624 Notebook pc
Item code 5797 Y/C:01/12A MSN-30013465 EAN 27057971
Andere informatie:

Medion MD98921 17,3” notebook i5 2430M processor 1TB 8GB
Medion recovery disc Windows 7 home premium SP1
Application&Support-Disc P 7624ML
Fastboot Source- codes P7812 (M71 series)

Ik ben er telkens wij hen bezoeken (80km ver) mee bezig. Raak er niet uit. Geen virus of malware te zien en toch doet hij het niet. Systeemherstel brengt geen soelaas.
Wat te doen?
Ik zal hem aanspreken om zich hier te registreren maar weet niet of hij zal kunnen uitvoeren wat er zoal gevraagd wordt. Anders neem ik de laptop eens enkele dagen mee.
Graag voorstellen.
 
Heeft hij al is een systeemcontrole gedaan?

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )
Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.
Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.
Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[SR]" %windir%\\Logs\\CBS\\CBS.log > "%userprofile%\\Desktop\\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Mik,

De updates komen binnen maar worden niet geinstalleerd.

krijgt hij foutmeldingen naar aanleiding van deze problemen ? ... ik weet niet of het een haalbare kaart is om hem hiervan een afbeelding te laten maken via paint of via het knipprogramma ?

Je kan hem bij het uitvoeren van de scan van de systeembestanden eventueel begeleiden via Skype: scherm delen is hiervoor een leuke mogelijkheid of je kan zijn PC overnemen m.b.v. TeamViewer ... misschien is dat handig werken voor jullie gezien de afstand.

Mocht de scan van de systeembestanden geen soelaas bieden, dan is deze Fix it een mogelijke volgende stap.
 
Hey Mik,



krijgt hij foutmeldingen naar aanleiding van deze problemen ? ... ik weet niet of het een haalbare kaart is om hem hiervan een afbeelding te laten maken via paint of via het knipprogramma ?

Je kan hem bij het uitvoeren van de scan van de systeembestanden eventueel begeleiden via Skype: scherm delen is hiervoor een leuke mogelijkheid of je kan zijn PC overnemen m.b.v. TeamViewer ... misschien is dat handig werken voor jullie gezien de afstand.

Mocht de scan van de systeembestanden geen soelaas bieden, dan is deze Fix it een mogelijke volgende stap.

Bij het afleggen van de computer begint hij aan de updates. Bij het heropstarten staan deze er nog. Maar de updates stapelen zich op. Zodoende duurt het van langs om langer om af te sluiten.
 
Dan zou ik (bijkomend aan bovenstaande adviezen) (laten) proberen of het lukt om de updates manueel te installeren.

Wanneer er op de afsluitknop het gekende schildje staat, sluit je de laptop NIET af maar ga je naar Windows Update via Start -> Alle programma's -> Windows Update.

5367d16e68f64-schildje.jpg


Nu laat je Windows Update manueel zoeken naar updates.

5367d0811cf59-updates.jpg


Volg de aanwijzingen op het scherm om de updates te installeren (desnoods in opgesplitste groepen, waarna je hem telkens weer opnieuw laat zoeken) en wanneer de installatie vraagt om opnieuw op te starten voer je dat ook uit.

Benieuwd of het op deze manier lukt.
 
het ziet er naar uit dus dat deze update's niet geconfigureerd kunnen worden ...
wellicht begaat hij de fout om daadwerkelijk de pc af te sluiten inplaats van deze te herstarten zodat de update's geconfigureerd kunnen worden !

om hoeveel updates gaat het hier dan ...!

*wat ik vermoed is dat dit er dus teveel zijn en daardoor lukt het configureeren dan weer niet ..
wat hij kan doen is het volgende ..

Start een cmd-prompt "Als administrator uitvoeren"
Tijpe hier het volgende in:
net stop wuauserv klik enter
type dan de volgende opdracht rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution en klik op enter
geef als laatste net start wuauserv in en klik op enter .

nu dat gedaan is klik je start en open je de update pagina , geef de opdracht om te gaan zoeken naar updates ..
indien deze gevonden worden zullen deze ook geinstalleerd worden .

Hiermee wordt de service automatische update gestopt, alle gedownloade data wordt verwijderd en de service wordt opnieuw gestart.
Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat er in de map Softwaredistribution een fout zit.

Let wel:
de map wordt weer opnieuw aangemaakt door het proces "Windows Update" en zal ook weer opnieuw gevuld worden.
Eventueel geweigerde updates zullen opnieuw aangeboden worden en hier dient hij nu de update's die aangeboden worden in groepjes op te halen ..
elk groepje dat hij ophaalt , gaat hij dus ook laten installeren en als er de vermelding komt te staan om zijn systeem te herstarten dan herstart hij deze ...
**deze mag dus niet afgesloten worden !!!
het herstarten is nodig om de update's te configureren ..
dit configureren gebeurd in 2 fasen .
1ste fase is tot 30% ( dan herstart de pc zich en zal doorgaan met het configureren tot de 100% is behaald **dit is dan fase 2 )
pas nu de 100% is behaald start de pc verder op ..nu haalt hij het volgende groepje update's op en herhaald vervolgens het configureren indien na het installeren weer de vermelding vermeld word om te herstarten .
**staat deze melding er niet ! dan kan hij het volgende groepje update's ophalen en installeren ..
 
Dan zou ik (bijkomend aan bovenstaande adviezen) (laten) proberen of het lukt om de updates manueel te installeren.

Wanneer er op de afsluitknop het gekende schildje staat, sluit je de laptop NIET af maar ga je naar Windows Update via Start -> Alle programma's -> Windows Update.

5367d16e68f64-schildje.jpg


Nu laat je Windows Update manueel zoeken naar updates.

5367d0811cf59-updates.jpg


Volg de aanwijzingen op het scherm om de updates te installeren (desnoods in opgesplitste groepen, waarna je hem telkens weer opnieuw laat zoeken) en wanneer de installatie vraagt om opnieuw op te starten voer je dat ook uit.

Benieuwd of het op deze manier lukt.

Heb ik vroeger al gedaan en lukt niet.
 
het ziet er naar uit dus dat deze update's niet geconfigureerd kunnen worden ...
wellicht begaat hij de fout om daadwerkelijk de pc af te sluiten inplaats van deze te herstarten zodat de update's geconfigureerd kunnen worden !

om hoeveel updates gaat het hier dan ...!

*wat ik vermoed is dat dit er dus teveel zijn en daardoor lukt het configureeren dan weer niet ..
wat hij kan doen is het volgende ..

Start een cmd-prompt "Als administrator uitvoeren"
Tijpe hier het volgende in:
net stop wuauserv klik enter
type dan de volgende opdracht rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution en klik op enter
geef als laatste net start wuauserv in en klik op enter .

nu dat gedaan is klik je start en open je de update pagina , geef de opdracht om te gaan zoeken naar updates ..
indien deze gevonden worden zullen deze ook geinstalleerd worden .

Hiermee wordt de service automatische update gestopt, alle gedownloade data wordt verwijderd en de service wordt opnieuw gestart.
Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat er in de map Softwaredistribution een fout zit.

Let wel:
de map wordt weer opnieuw aangemaakt door het proces "Windows Update" en zal ook weer opnieuw gevuld worden.
Eventueel geweigerde updates zullen opnieuw aangeboden worden en hier dient hij nu de update's die aangeboden worden in groepjes op te halen ..
elk groepje dat hij ophaalt , gaat hij dus ook laten installeren en als er de vermelding komt te staan om zijn systeem te herstarten dan herstart hij deze ...
**deze mag dus niet afgesloten worden !!!
het herstarten is nodig om de update's te configureren ..
dit configureren gebeurd in 2 fasen .
1ste fase is tot 30% ( dan herstart de pc zich en zal doorgaan met het configureren tot de 100% is behaald **dit is dan fase 2 )
pas nu de 100% is behaald start de pc verder op ..nu haalt hij het volgende groepje update's op en herhaald vervolgens het configureren indien na het installeren weer de vermelding vermeld word om te herstarten .
**staat deze melding er niet ! dan kan hij het volgende groepje update's ophalen en installeren ..

Zal dit proberen als ik bij hem ben. Denk dat dit veel kans maakt.
 
*wat ik vermoed is dat dit er dus teveel zijn en daardoor lukt het configureeren dan weer niet ..

Windows 7 heeft geen problemen met "veel" updates zoals Windows XP ooit wel had. Je mag gerust 150 updates ineens doen en die gaat daar geen probleem van maken. Mogelijk "faalt" er wel één of meerdere, maar dan gaat die dat netjes aangeven en de volgende keer er terug gewoon bijnemen (indien nog nodig). Want soms falen ze omdat ze nietmeer nodig zijn wegens een vervangende update.

Voorgestelde oplossing is zeker van toepassing en zeker uit te proberen. Meestal lost dit de update problemen op.
 
Mijns inziens zorgt de in bericht #4 geposte Fix it eveneens voor het opnieuw instellen van de door Windows Update vereiste services, maar je (hij in dit geval ... ;)) kan er maar baat bij hebben.

Je mag gerust 150 updates ineens doen en die gaat daar geen probleem van maken. Mogelijk "faalt" er wel één of meerdere, maar dan gaat die dat netjes aangeven en de volgende keer er terug gewoon bijnemen (indien nog nodig). Want soms falen ze omdat ze nietmeer nodig zijn wegens een vervangende update.
Klopt, vrijdag nog een Vista-laptop teruggezet naar fabrieksinstellingen: die kon er ook probleemloos 118 in één keer aan.
 
@ Grominet
ik had zelfs nog niet door dat er dus ook een link aanwezig was ...
het zou beter opvallen indien jij de link telkens in het vet laat verschijnen ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan