Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede avond,
Ik upgrade een laptop met Windows 8 naar Windows 10.
Ik ben begonnen en gedaan wat gevraagd werd.
Plots blijft hij hangen op afmelden en blijft hangen, nu wel al 15 minuten.
Is dat normaal? Moet ik gewoon geduld hebben, of loopt er misschien iets mis.

Het is een laptop van vrienden en ben hier ter plaatse!

Hopelijk kan er iemand mij helpen!

Bedankt
Groetjes
Lapecosa
 
Het is een processie van echternach man. Het duurt een eeuwigheid . Maar zo lang op afmelden heeft hij bij mij wel nooit gestaan. Ik heb er al 3 op mijn palmares staan en het duurt wel lang, maar als hij afsluit gaat dat eigenlijk vrij gelijklopend als normaal. maar er zit inderdaad eentje in die wel wat meer tijd nodig heeft. Zorg dat je internet verbinding dik in orde is en dat de laptop aan de stroom aangesloten is. In principe als je eerst gecontroleerd heb of je laptop de windows 10 aankan en niets onderbreekt kan er weinig mis gaan.
 
Bedankt Android. Het is mijn 2e. Bij de eerste, die van mij, ging 't wel vlugger.
Dus niet panieker denk ik. Altijd vervelend als dat je eigen laptop niet is. Dus die upgrade NIET onderbreken zeker! Wat denk je!
 
De vrienden vonden 't niet nodig omdat ze geen externe harde schijf hadden met genoeg geheugen. Voordien was 't Windows 7 waar ze een windows8.1 opgeplaatst hadden.
Wat zou er gebeuren moest ik Ctrl+ alt+Del doen. Zou ik alles kwijt zijn?
 
Ik heb geen idee wat er zal gebeuren als je dit doet ctrl., alt, del. Was de laptop in orde met de updates? Stond het update logootje van Win 10 onderaan rechts voor je begon? Hoe heb je je update begonnen?
 
De vrienden vonden 't niet nodig omdat ze geen externe harde schijf hadden met genoeg geheugen. Voordien was 't Windows 7 waar ze een windows8.1 ongeplaatst hadden.
Wat zou er gebeuren moest ik Ctrl+ alt+Del doen. Zou ik alles kwijt zijn?

Dat is al een heel ander verhaal . Is die W8.1 een nieuwe installatie of een upgrade van W7 naar W 8.1 geweest ?
Gebeurt de Upgrade via automatische update of gedownload ?
 
Windows 8 of Windows 8.1 ?
Je kan alleen maar 8.1 Upgraden naar 10

ongelooflijk wat je daar nu beweerd ...

ik heb het vandaag klaar gekregen om mijn Samsung SSD over te bouwen in een ander systeem .
wel heb ik eerst de SSD bewerkt zodat deze vermeld werd als een niet toegewezen ruimte ( kortom ik heb het besturingssysteem gewoon er af gezwierd en ben hellemaal opnieuw begonnen ).
ik ben opgestart met een Windows 8 pro dvd en gaf de key in van de upgrade Windows 8 die ik destijds had aangekocht voor 30€.
deze werd ook aangenomen en de Windows 8 pro werd geactiveerd .
daarop melde zich direct een 150 updates waaronder ook de upgrade naar de Windows 10 !
echter heb ik de instellingen van de updates zo ingesteld dat er nooit gezocht mocht worden naar updates !
**dit is niet aanbevolen maar was nu een noodzaak ) immers zorgde ik dat de installatie map Windows 10 pro op het bureaublad aanwezig was door deze te onttrekken van een Windows 10 dvd via de verkenner ... eenmaal deze aanwezig was verwijderde ik de dvd uit de drive en starte ik de setup.exe op van deze installatie map Windows 10 pro .
het resultaat is dat ik hier nu een geheel nieuwe Windows heb in een geheel nieuw systeem ...

de gehele upgrade naar de Windows 10 heeft hier amper 10 minuten geduurd ...


@Lapecosa
je kan geforceerd afsluiten als deze te lang op zich laat wachten ...
na het herstarten gaat deze dan ook verder waar deze gestopt was ...
 
de laptop was vast gelopen door onderbreking internet.
Heb 't risico genomen op gewoon af te leggen met start knop te blijven inhouden. Wat gewacht en dan de laptop startte gewoon zoals altijd op. De Windows 10 update konden gewoon opstarten. En 't lukt!
BEDANKT VOOR JULLIE HULP.
Een fijne avond! Groetjes
Lapecosa
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan