Opgelost USB capaciteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

albert.1946

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een USB stick van 128 GB, na formatteren blijkt deze nu slechts een capaciteit van 32 GB meer te hebben, er zijn dus een groot aantal GB's " verdwenen"

Hoe krijg ik deze USB weer op volle capaciteit?

Groeten Albert
 
Ik heb een USB stick van 128 GB, na formatteren blijkt deze nu slechts een capaciteit van 32 GB meer te hebben, er zijn dus een groot aantal GB's " verdwenen"

Hoe krijg ik deze USB weer op volle capaciteit?

Groeten Albert
Ik denk dat je op deze website hier een ideale software kunt voor vinden (het is een proefversie dus ik ga er vanuit dat je 1x wel je usb kunt herstellen) indien dit niet zo is hoor ik het graag en helpen wij je graag opnieuw verder.
 
Heb je ooit een partitie aangemaakt ?

Probeer dit eens. Start de opdrachtprompt als admin en geef dan de opdracht diskpart
Geef daarna de opdracht list disk
Nu zou je alle disks inclusief de usb stick moeten zien staan. Er staan nummers bij.
Nu moet je heel goed opletten door de juiste disk te kiezen. Kies je hier een verkeerde disk zal deze dus volledig gewist worden. Stel jouw usb stick is nummer 3
Geef dan de opdracht select disk 3
Hierna geef je de opdracht clean
Daarna de opdracht create partition primary
Kies nu weer de juiste disk en in mijn voorbeeld dus disk 3 ( kan in jouw geval anders zijn )
Geef dus de opdracht select part 3
Daarna active en dan format fs=ntfs label=USB quick
Tot slot geef je assign

Hierna moet de stick weer 120gb zijn.
 
Laatst bewerkt:
Heb je ooit een partitie aangemaakt ?

Probeer dit eens. Start de opdrachtprompt als admin en geef dan de opdracht diskpart
Geef daarna de opdracht list disk
Nu zou je alle disks inclusief de usb stick moeten zien staan. Er staan nummers bij.
Nu moet je heel goed opletten door de juiste disk te kiezen. Kies je hier een verkeerde disk zal deze dus volledig gewist worden. Stel jouw usb stick is nummer 3
Geef dan de opdracht select disk 3
Hierna geef je de opdracht clean
Daarna de opdracht create partition primary
Kies nu weer de juiste disk en in mijn voorbeeld dus disk 3 ( kan in jouw geval anders zijn )
Geef dus de opdracht select part 3
Daarna active en dan format fs=ntfs label=USB quick
Tot slot geef je assign

Hierna moet de stick weer 120gb zijn.
Aja via cmd daar had ik zelfs niet aangedacht maar mijn optie was ook mogelijk maar zonder software is misschien beter @albert.1946 maar als die commando's te moeilijk zijn kan mijn optie gebruikt worden als plan B.
 
ervan uitgaande dat deze usb stick al meerdere keren geformateert werd en men telkens de ware grootte verkreeg ..is het echter de eerste keer dat deze usb stick geformateert word dan kan het dus zijn dat deze eerder een verkeerde grootte weer gaf komt vaak voor bij usb sticks die men on-line goedkoop heeft aangekocht ...

de gemiddelde prijs van een USB stick en dit kan een richtlijn zijn ..
je betaald gemiddeld voor een 4 GB usb stick zo een 5 a 6 € ligt aan de verkoper . ..
8 GB > 9 tot 10 € 16 GB >12€ 32 GB > 16 tot 20€. 64 GB >27 tot 30€ en voor een 128 GB usb stick zal dit waarschijnlijk tegen de 45 tot de 60€ zijn betaald men deze goedkoper dan heeft men waarschijnlijk te doen met namaak usb sticks
 
  • Leuk
Waarderingen: Mik
Je kan ook via schijfbeheer zien of er meerdere partities aanwezig zijn. Van daaruit kan je ze ook eventueel verwijderen en een partitie van maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan