Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Kan iemand mij helpen met volgende aub?

Ons huisnetwerk wordt gevormd door een ASUS router type RT-AC66U voorzien van 2 extra USB ingangen.
Deze kunnen vb. gebruikt worden als input voor een USB printer om zo als printerserver te dienen.
Tot voor kort ging dit vlekkeloos en werd een HP Laserjet 1300 hierop geconnecteerd. Zo was deze
toegankelijk voor eender welke laptop/desktop in ons netwerk na installatie als "lokale printer" daarbij verwijzend
dat deze via een TCP/IP poort met het adres van de router in het netwerk werd toegewezen.

Tot voor kort dus want sinds enige tijd is de printer enkel terug te vinden na het opnieuw installeren ervan, na
reboot van één van de laptop/pc's vind je de printer nog wel terug tussen andere, maar documenten blijven
in wachtrij staan wat resulteert in een uiteindelijke foutmelding.

Alle hulp welkom!
 
Hoi Lana,

Bedankt voor deze tip, heb ik echter reeds tot 3x toe gedaan. Steeds succesvol, althans wat betreft vb. de testpagina afdruk en alle documenten erna zolang de PC maar op blijft staan.
Van zodra reboot is de printer nog wel aanwezig in de lijst, kan je er zgn. nog wel naartoe printen maar blijft het document in de wachtrij staan. Precies of hij de routing naar de printer
niet meer vindt.
 
staat de service " printspooler " dan wel aan !!

deze services zou dan op "automatisch" moeten ingesteld staan en tevens dient deze ook opgestart te zijn !

Ashampoo_Snap_2015.11.26_12h04m16s_015_.png
 
Waarschijnlijk zijn er al verschillende nieuwe print poorten aangemaakt, en loopt die daarop spaak.
Dus even al die custom (TCP/IP) poorten verwijderen. Dan de printer driver verwijderen en daarna terug installeren.

1. Launch Control Panel\All Control Panel Items\Devices and Printers
2. Click on any of the listed printers.
3. Click “Printer server properties”.
4. Click the Ports tab.
5. Select the port and click “Delete port”.
 
Ja hoor, zie onderstaand.

Misschien volledigheidshalve, ik heb het fenomeen vanaf 3 verschillende laptops/pc's.
Dus de kans dat de printservice niet actief stond op alle 3 de systemen is/was heel klein.

printspooler.PNG
 
Waarschijnlijk zijn er al verschillende nieuwe print poorten aangemaakt, en loopt die daarop spaak.
Dus even al die custom (TCP/IP) poorten verwijderen. Dan de printer driver verwijderen en daarna terug installeren.

1. Launch Control Panel\All Control Panel Items\Devices and Printers
2. Click on any of the listed printers.
3. Click “Printer server properties”.
4. Click the Ports tab.
5. Select the port and click “Delete port”.



Ok, ik voer jouw bovenstaande suggesties deze avond even door op alle 3 de pc's.
Alvast bedankt voor input!
 
Tot voor kort ging dit vlekkeloos en werd een HP Laserjet 1300 hierop geconnecteerd. Zo was deze
toegankelijk voor eender welke laptop/desktop in ons netwerk na installatie als "lokale printer" daarbij verwijzend
dat deze via een TCP/IP poort met het adres van de router in het netwerk werd toegewezen.

Een printer die aangesloten is op een USB poort van een router is geen lokale printer maar een netwerkprinter .
Een lokale printer kan gedeelt worden in een netwerk .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan