Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe kan ik een prog. op usb stick automatisch laten opstarten. Ik heb KeePass op een usb stick staan en wil graag dat deze aut. opstart als ik deze plaats.
 
In die link staat geen oplossing om die autorun werkende te krijgen. Daar wordt de vraag gesteld om via een batch file, de autorun uit te lezen en het voorgestelde autostart app via de batch file te activeren. Die batch file starten is en blijft dan een manuele handeling.

Kort samengevat, het is niet mogelijk een USB stick automatisch iets te laten uitvoeren. Tenzij met bepaalde tools (indien beschikbaar), maar dit is allemaal sterk af te raden.

Waarom af te raden als dit maar op een pc gebeurd met maar een programma,en wat zijn die bepaalde tools
 
Nogmaals, Microsoft heeft de autorun functie op de USB poort uitgeschakeld vanaf de besturing Windows 7. Hierdoor is het niet mogelijk meer om een programma automatisch op te laten starten tijdens het plaatsen van een USB Stick.

De oplossingen die je mogelijk kan vinden via Google zijn daarom gedateerd en hebben goed gewerkt op Windows 98 en XP toen de autorun functie nog aan stond. Vista weet ik niet, omdat ik deze besturing maar hooguit 1 maand heb gebruikt tot ik er achter kwam dat dit een verschrikkelijke misser was van Microsoft.

Terecht heeft Microsoft dit uitgeschakeld, omdat het heel gevaarlijk kan zijn, een USB stick een programma automatisch op te laten starten. Zeker als je nietsvermoedend een USB stick van derden krijgt en hij zet meteen allerlei spyware of andere rotzooi op je PC.
Je zou zelfs een batchfile kunnen schrijven die automatisch alle inlogs of andere informatie die op een pc aanwezig zijn naar de USB stick weg te schrijven.
Zoiets kan natuurlijk nog steeds, maar het start niet meer automatisch op en zal je nu hiervoor op een bestandje moeten klikken om zoiets uit te laten voeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan