Windows 10 Van Windows 10 Education naar Windows 10 Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onze kleindochter heeft haar studie afgerond maar heeft nu op haar HP Laptop Windows 10 Education x64 bit staan, graag willen we naar Windows 10 Pro gaan, hoe kunnen we dit
het beste op een fatsoenlijk en goede manier oplossen. De laptop mag best geheel leeggemaakt worden daar alle werk extern is worden opgeslagen, alle tips zijn welkom waarvoor
onze dank.
 
wil je naar de pro versie gaan dien je dus voor een verse installatie te gaan ..mogelijk dien je dus ook een Windows 10 pro licentie te gebruiken of aan te kopen ..
*via verschillende site's kan men deze spotgoedkoop aankopen een site die mijn voorkeur heeft is bv gamivo
heb je nog geen usb stick Windows 10 pro 64bit NL dan gebruik je best het media creation tool 21H1
kies hier dan voor de optie media aanmaken voor het installeren van een andere pc ..(kan ook iets anders vermeld staan )
 
aangezien jij een gewoon lid bent heb je minder opties ter beschikking ten opzichte van een vip lid ..de gebruiksduur om een type foutje weg te werken in een door uzelf geplaatste bericht is dan zeer miniem ..maar van het moment er een ander bericht op dat van u komt is er geen mogelijkheid meer dat jijzelf nog iets kan aanpassen ..
 
Even ter aanvulling, wat is de reden dat je van Educational naar de Pro wilt gaan?
Educational is een volume license, waarschijnlijk geactiveerd door de school. Mogelijks kan die vervallen na een tijdje. Dus dat kan een goede reden zijn.

Maar als je van mening moest zijn dat de Pro versie meer te bieden heeft dan de Educational, dan ben je wel verkeert. De Educational bevat vrijwel alle features van de Enterprise versie. En staat daarmee hoger dan de Pro versie.
 
Bedankt voor jullie reacties, mij is worden gevraagd dit te veranderen maar persoonlijk zou ik dit ook niet doen dat is zeker. En waarom Windows 10 Education!, toen we deze laptop zijn gaan kopen werd er gevraagd waarvoor mijn kleindochter deze ging gebruiken, toen zij aangaf deze nodig te hebben voor haar studie/opleiding werd deze geleverd met de Windows 10 Education versie erop voorgeïnstalleerd vandaar deze versie, iets wat wij ook niet wisten.
 
Ik kan enkel beamen wat @DDragon80 zegt : als je overstapt kost je dat een licentie. Als je goed volgt hier kan je ook zien dat meer en meer vragen wordt gesteld bij die extra goedkope licenties die je op het net kan kopen. Vaak zijn dat enkel KMS-activaties en na enkele weken of maanden zit je strop...

Als je weet dat er momenteel een hele heisa is omtrent de opvolger van Windows 10 nl. 11 (aankondiging waarschijnlijk op 24.06) zou het m.i. niet verstandig nu een aankoop en/of migratie te doen naar Windows 10 Pro... Wie weet kan je binnen een paar maanden meteen overstappen op 11.
 
Mijn zoon heeft ook een computer tweedehands gekocht en heeft daar ook education op staan. Daar is helemaal niets mis mee. Ik ga dit zolang dit niet vervalt een andere op zetten. Het is dan nog eens een Game pc. Die doet daar helemaal niet moeilijk over.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan