Status
Niet open voor verdere reacties.
De melding "veilig verwijderen" voor o.a. USB-stick verschijnt niet meer !
Alle suggesties om dit om te lossen die er op internet te vinden zijn geven geen resultaat.
Meer zelfs: die meldingen zijn of te wel FOUT want vele van deze geven aan om het via RegEdit op te lossen maar die links die vermeld worden zijn niet te vinden of niet de juiste !
zoals zelfs op Microsoft te lezen is:
registerwaarde HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced\EnableBalloonTips
De waarde hiervan moet op 1 staan.
Ik vind zelfs EnableBalloonTips niet in de RegEdit

Dus...? ook al met sfc /scannow enz.. enz... maar niets helpt
Wie kan mij helpen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wanneer er een usb stick aangesloten is dan zou je dus het pictogram "hardware veilig verwijderen " wel moeten te zien krijgen in de taakbalk ...
is dit niet zo dan kun je het volgende toepassen ...

Pictogram "Hardware veilig verwijderen" niet zichtbaar
Klik rechts op uw bureaublad en kies Nieuw - Snelkoppeling.
In het vak "Geef de locatie van het item op" vult u in:
rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL hotplug.dll
Deze snelkoppeling geeft u de benaming "Hardware veilig verwijderen".
Nu hebt u een snelkoppeling op uw bureaublad die u naar de taakbalk sleept.
Deze op uw bureaublad verwijdert u nu.
Bij het klikken in de taakbalk op de snelkoppeling gaat het venster open van "Hardware veilig verwijderen"

bron

*dit werkt ook op de Windows 10 (zelf getest )
 
Op die link staat het volgende:
HKEY_CURRENT_USER \ SOFTWARE \ Policies \ Microsoft \ Windows \ Explorer
Maar in mijn register bij Windows 10 staat Explorer staat er niet meer !
er staat onder het voorlaatste \Windows\ alleen deze 2 CurrentVersion en DataCollection
Dus geen Explorer !
 
de map "explorer " dien je daar zelf dan ook aan te maken ...

0720cd534a-Ashampoo_Snap_2017.04.14_08h53m37s_001_.png
 
betreffende de tip "EnableLegacyBalloonNotifications " moet ik nu mijn woorden terug intrekken ...op het eerste moment scheen dit te werken maar toen ik juist de virtuele Windows10 pro opstartte en de controle in het register deed bleekt dus dat deze sleutel weer verdwenen was .. heeft blijkbaar iets met group policies te maken ..
 
betreffende de tip "EnableLegacyBalloonNotifications " moet ik nu mijn woorden terug intrekken ...op het eerste moment scheen dit te werken maar toen ik juist de virtuele Windows10 pro opstartte en de controle in het register deed bleekt dus dat deze sleutel weer verdwenen was .. heeft blijkbaar iets met group policies te maken ..

Klopt, werkt nog altijd niet
Maar geen probleem, ik of we zoeken verder, alvast al bedankt
en wie weet ....
Misschien wordt het opgelost na de nieuwe grote Creators Update van Windows 10 die er nu aankomt
 
wat betreft het "veilig verwijderen" ben je toch al geholpen ...
ik zoek inderdaad nog verder ..daarvoor is immers hier de virtuele Windows10 aanwezig ..om te experimenteren .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan