Windows 11 Ventoy 1.1.16

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Betreft de nieuwe versie en de geplaatste post van Philip.
Moet je de oude sleutel eerst verwijderen met de verwijder iso van Ventoy, als ik opstartte met Ventoy dan kwam ik direct
in het MOK menu uit en ben zo verder gegaan naar Enroll key from disk en zo naar VTOYEFI dan de nieuwe sleutel genomen en gewoon verder de stappen gevolgd.

Alles ging goed, maar nu kan ik geen enkele iso meer opstarten ook geen . WIM, ik heb secure boot aanstaan, ik kan ofwel secure boot uitzetten en zien of het wel gaat ofwel is er iets misgegaan met de opbouw van de VTOYEFI en moet ik misschien maar beter een nieuwe Ventoy disk aanmaken?

Groet

Ja je link gevonden hoor. Maar vroeger was dit naar de site gaat uw foto uploaden en de site gaf je zeker 10 links je moest altijd de bovenste nemen, en in forum kleven, als je dan op opslaan drukte veranderde de link in een mooie aangepast formaat, zal het wel ooit terug vinden.

Qilling.iso of .wim werken beide niet, wel als secure boot off staat. Dan is het probleem opgelost.

Toch raar dat de Linux ISO's allemaal direct werken.

Merci.

Laatst bewerkt:
alle bekende, standaard cloud filesharing diensten : OneDrive, Google Drive, etc...
Op voorwaarde dat je het bestand/de afbeelding publiek toegankelijk stelt voor iedereen die over de link beschikt.
Als je die link dan opneemt in je bericht is het toegankelijk voor iedereen die er op klikt.

Of dat efficiënt is en wenselijk zowel voor degene die post als degene die leest is een andere zaak. Ik ben er niet wild van.

ja ik ook niet want met wat verstand kan je in bv in je volledige google drive geraken.
Weet je niet meer dat we dit vroeger deden het begon met img... en je moest je foto selecteren op je pc en uploaden, dan maakte hij daar een link van, je moest de bovenste kiezen en die in het forum plaatsen. Als je de post dan plaatste dan veranderde de link in een foto heel gemakkelijk. Heb me al rot zitten denken aan die site, eens opzoeken op de oude laptop die nog met aparte webvenstertjes op je scherm opstarten daar zal hij wel tussen staan, ik laat het weten, na mijn zoektocht voor een oplossing voor Ventoy.

betreft het boot probleem van Ventoy 1.1.16:

1782762475110.png

1782762579557.png

met de invoering van de nieuwe secure-boot certificaten, loopt er hier en daar wat mis met bepaalde tools.
één mogelijke oplossing is de stick volledig NIEUW terug aanmaken ... in mijn geval (afbeelding hierboven) niet echt eenvoudig en tijd rovend! het is ook géén saaie ventoy uitzicht, maar echt aangepast qua uitzicht en bediening.

een tweede oplossing, misschien veel sneller, ben ik nog aan het uit testen op andere pc's, om te zien of het degelijk lukt ...

uiteraard kan ook secure-boot in de bios uitschakelen, dan is ook dit boot probleem opgelost.

een upgrade van de versie 1.1.15 naar versie 1.1.16, via het menu " Bijwerken ", raad ik af (de reden van het boot probleem):

1782763708524.png

Terug
Bovenaan