Status
Niet open voor verdere reacties.
In mijn bureel heb ik een PC en een laptop die steeds contact hadden met elkaar en dat werd weergegeven in verkenner onder “netwerk”.

Gisteren is een technicus van Proximus langs geweest om de BBOX2 te vervangen door een BBOX3 en enkele andere ingrepen, o.a. met WIFI.

Nu schijnen die elkaar niet meer te vinden en ik vind ze wederzijds ook niet terug in verkenner.

Wat te doen?
 
Klacht indienen zou ik niet doen. Heeft waarschijnlijk niets te maken met de standaard installatie die uitgevoerd is.

De "Netwerk" sectie in Windows werkt mbv NetBIOS. Is een protocol dat op sterven na dood is. Zou je best ook nietmeer gebruiken eigenlijk.

Kijk eens na welk IP adres je laptop en desktop hebben.

Op te vragen met een odracht prompt en dan volgende opdracht uitvoeren:

Code:
ipconfig /all

"IPv4 Address" dus...

Indien deze in hetzelfde subnet zitten zou er geen probleem mogen zijn om deze met elkaar te verbinden. Ander hangt het er vanaf of de router/modem routering toepast tussen je vast en wifi netwerk.
Indien beide adressen bijvoorbeeld 192.168.0.x hebben, dan zitten ze in hetzelfde subnet.
Hier een voorbeeld van 2 verschillende subnetten: 192.168.0.1/24 en 192.168.1.1/24
/24 is de aanduiding van een klasse C segment, wat aanduid dat de eerste 3 bytes hetzelfde moeten zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan