Status
Niet open voor verdere reacties.


Beste vrienden,

Ik zit met het volgende probleem; mijn verkenner loopt steeds vast bij windows 10; ook sluit hij af. Kan ik dit herstellen zonder windows 10 terug te installeren.
Dank bij voorbaat voor jullie antwoorden.

Mvg

François
 
als de oplossing van Lana niet tot het verhelpen van het probleem lijd dan kun je via taakbeheer het proces " Windows Verkenner " beëindigen...en nadat deze beëindigd werd terug opstarten ...
de Windows Verkenner vind je dus voorlaatste in de lijst van de Windows processen ..
 
Beste François dat probleem heb ik ook in windows 10, zeer vervelend. Verkenner sluit zich zomaar zonder reden.

dat doe ik regelmatig, ik denk eerder dat het een bug is, misschien ook omdat ik altijd met mijn externe verbonden ben en ik daar altijd met de verkenner zit. Als ik 2 verkenners naast elkaar zit, kan ik dat eventjes want ze knallen na een tijdje altijd toe
 
Wat Lana voorstelt is het proberen waard. Gewoon via rechts klikken op de start knop, en dan uitvoeren. Type daar dan sfc /scannow in, en de bestanden worden herstelt.
Dat lijkt mij ook, maar francois15 lijkt in slaap gevallen.

Alleen zou ik de sfc /scannow opdracht geven met de Windows toets en de R toets in te drukken.
 
dat doe ik regelmatig, ik denk eerder dat het een bug is, misschien ook omdat ik altijd met mijn externe verbonden ben en ik daar altijd met de verkenner zit. Als ik 2 verkenners naast elkaar zit, kan ik dat eventjes want ze knallen na een tijdje altijd toe

dat is geen bug maar eerder een probleem in je eigen systeem ..
ik kan hier 7 verkenner's openzetten en indien ik ook de usb sticks zou aansluiten zijn dit er 11(de 7verkenners zijn 2 interne schijven en 3 externe usb schijven ... 1 van de interne schijven is opgedeeld in 3 partities (de 1ste kreeg dan ook een Windows 10)
ik kan hier dan verslepen , plaken en kopieeren en dit zonder dat er ook maar iets er uit knalt .

7cbc1a77e5-Ashampoo_Snap_2016.03.15_00h52m12s_001_.png
 
dat is geen bug maar eerder een probleem in je eigen systeem ..
ik kan hier 7 verkenner's openzetten en indien ik ook de usb sticks zou aansluiten zijn dit er 11(de 7verkenners zijn 2 interne schijven en 3 externe usb schijven ... 1 van de interne schijven is opgedeeld in 3 partities (de 1ste kreeg dan ook een Windows 10)
ik kan hier dan verslepen , plaken en kopieeren en dit zonder dat er ook maar iets er uit knalt .

7cbc1a77e5-Ashampoo_Snap_2016.03.15_00h52m12s_001_.png

en weet je dan hoe ik dat kan oplossen? Ik heb er enkel 1 externe usb WD schijf aanhangen. Is al wel een oude.

en bedankt voor je antwoord!
 
vergroot indien mogelijk je Ram geheugen ....
eerder toen ik er nog maar 4GB bezat op deze Windows 10 x64 bit liep ook hier de verkenner regelmatig vast....
nu ik er 16Ram inzitten heb niet meer ...ook het virtueel geheugen word bepaald door het systeem zelf .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan