Windows 10 Verkenner - map "Program Data" verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Bij een vernieuwing van mijn PC (met Windows 10) merk ik dat de map "Program Data" verdwenen is.
Ik heb wel nog de 2 anderen : "Program Files" & "Program Files /86". - zie bijlage -

Ik vermoed dat misschien deze map moet aangeduid worden als "zichtbaar maken".

Waar kan ik wat doen ?

Flamingo :geek:
 

Bijlagen

  • Schijf C.jpg
    Schijf C.jpg
    9.2 KB · Weergaven: 59
Dat zie je nu met die screenshot hierboven ook al (zie hoofding) nl. in de root van de C:
De vraag die openblijft is waarom het in de verkenner niet wordt weergegeven en dat kan enkel in de opties van de weergave zitten die al een heel aantal posts hoger ter sprake kwam ...

Ga er toch nog maar eens door (ik heb hier enkel ENG-talige windows) en gebruik eens even je deductie en verstand.
Je moet zowel verborgen als systeembestanden zichtbaar maken.
 
Open verkenner (1)
selecteer een map, gelijk dewelke (2)

1673343802690.png


en kies dan voor de folder opties. (3 en dan 4)

1673343907453.png


Dan krijg je dit scherm (1)
Kies voor de tab View (2)
En scroll de lijst (indien nodig, in NL noemen de onderdelen anders, dus ook anders gesorteerd)

1673344014987.png


Eens uitschakelen - kijken in een verkenner venster wat het resultaat is ...

PS : als je daardoor gerust gesteld bent raad ik je wil aan het vinkje terug te zetten en gewoon te weten dat de folder er is maar niet zichtbaar... Wijzigingen hierin aanbrengen kan immers desastreus zijn !
 
Aan allen,

**** GEVONDEN ***

Maar ik heb nog de volgende vraag hierover aan PhilipV : Uw melding :
*** PS : als je daardoor gerust gesteld bent raad ik je wil aan het vinkje terug te zetten en gewoon te weten dat de folder er is maar niet zichtbaar... Wijzigingen hierin aanbrengen kan immers desastreus zijn ! ***

Vroeger was "'ProgramData" open en vrij toegankelijk.
Ik keek daarin steeds naar de volgende map : " Microsoft - Windows - Menu Start - Programma's.
Daarin controleerde ik alle programma's die ik had geïnstalleerd.

Mag ik dit alles "open" laten staan ?

PS
Ik heb weer veel bijgeleerd betreffende mappen die "zichtbaar & niet-zichtbaar" zijn.
Men kent het vinkje aan/uit bij "Mapopties-Weergave" = alleen voor "mappen".
Het onbekende was : voor "systeembestanden".

VOOR LEONO :
Uw melding : "Als je Everything gebruikt kun je toch klikken op 'Pad openen'? "
Zie mijn antwoord op #12

Flamingo
 
@flamgen Het kan zijn dat MS dit vroeger standaard open had staan en nu van politiek is veranderd, geen idee.
Want ... bij mij staan die bestanden expliciet toegankelijk omdat ik daar heel veel mee bezig ben en de pretentie heb te zeggen dat ik voldoende kennis heb daarover.

Maar aan iedereen die iets minder kennis heeft (en dat is zo bij het merendeel van de bezoekers hier, behalve enkele actieve medewerkers/bijdragers) raad ik aan die folder inderdaad te verbergen.

Als je schrijft : "... controleer ik alle programmas..." dan vraag ik me eerlijk gezegd wat je daar precies controleert. Lijkt me niet meteen nodig om die folder te gaan bekijken in de meeste gevallen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan