Status
Niet open voor verdere reacties.

roxy

Steunend lid
Vip Lid
Als ik in mijn verkenner op een bepaalde map 1x druk en blijf drukken om deze te verplaatsen, gaat deze dikwijls open, hetzelfde met muziekbestanden die ik wil verplaatsen.
Zeer vervelend, vroeger had ik daar geen last van.
Heb al naar de mapopties gezien en alles staat daar normaal, 1x klikken voor te selecteren en 2x voor te openen.
 
Ok, we zullen afwachten , want Lana bedoelde eigenlijk de muis verwijderen in apparaatbeheer , niet uitschakelen. Had je dan windows afgesloten en computer opgestart zou de muis helemaal niet meer gewerkt hebben. Bij verwijderen zou bij opnieuw opstarten zou er nieuwe hardware gevonden worden en zou de muis opnieuw geïnstalleerd worden.
 
Beetje late reactie, niet uitschakelen dus.
Muis verwijderen ( of zoals ik het omschreef: installatie ongedaan maken ) en daarna de muis opnieuw laten installeren zoals in antwoord #10 staat vermeld.
 
Als je bij Deze PC - gaat naar Opties - Map- en zoekopties wijzigen.
Staat Openen bij eenmaal klikken aan.
Zo ja vink: Openen bij dubbelklikken aan.

klikken.jpg
 
Ben hier terug, de muis is op momenten een ramp, zeer raar, heb bijna alles geprobeerd en is ook zeer moeilijk uit te leggen wat er gebeurd, ik heb veel mappen en in deze bevinden zich mp3 cds en voor elke cd een mapje, het is meestal (nie altijd) als ik een mapje wil verplaatsen (slepen) van zodra ik op die map kom en mijn klik aanhoud om te verslepen dat deze meestal open gaat. natuurlijk als je dan aan het verslepen bent komt de inhoud ergens anders terecht wat een ramp is bij muziekbestanden. zeer raar, ik heb mij vorige week een nieuwe muis gekocht, dezelfde (logitech M500) omdat ik er alle jaren tevreden over was en het is hetzelfde, ik heb nog een kleinere goedkope voor mijn laptop als ik op reis ga, zal deze eens proberen.
 
Ben hier terug, de muis is op momenten een ramp, zeer raar, heb bijna alles geprobeerd en is ook zeer moeilijk uit te leggen wat er gebeurd, ik heb veel mappen en in deze bevinden zich mp3 cds en voor elke cd een mapje, het is meestal (nie altijd) als ik een mapje wil verplaatsen (slepen) van zodra ik op die map kom en mijn klik aanhoud om te verslepen dat deze meestal open gaat. natuurlijk als je dan aan het verslepen bent komt de inhoud ergens anders terecht wat een ramp is bij muziekbestanden. zeer raar, ik heb mij vorige week een nieuwe muis gekocht, dezelfde (logitech M500) omdat ik er alle jaren tevreden over was en het is hetzelfde, ik heb nog een kleinere goedkope voor mijn laptop als ik op reis ga, zal deze eens proberen.

Ik doe nu een test met een andere onderlegger voor de muis, eentje die niet zo glad is, op hoop van zege...
 
Denk dat het probleem opgelost is, ik heb een andere onderlegger gebruikt en het probleem was weg, de vorige onderlegger spiegelde nogal en daar zou de oorzaak moeten zitten van het probleem met de muis.
Wel bedankt allemaal voor de info
Ed
 
Ja, soms is de oplossing simpel. Wie denk er nou aan de muis mat ?

Inderdaad Lana, het fenomeen met een ruw muismatje kende ik al , muis niet willen werken, maar dit had ik nog niet eerder gezien. Ik heb nog zo een seriële muis met een bolletje onderaan , en dat vind ik nog altijd de handigste. Bolletje eruit , wat reinigen en binnenkant ook, boletje er terug in en muis werkt terug goed.

Voor wie de seriële muis niet gekend heeft
muis3.jpg
 
Ha ha, en wie kent deze nog: De seriële trackbal

Nog bijna dagelijks in gebruik.

Hier een afbeelding, omdat ik hier nu even geen camera heb eentje gevonden vanaf Google. Lijkt alleen niet op mijn Trackbal.

microspeed-9352-3-button-trackball-serial-mouse-pc-trac-8a6.jpg
 
Dit is dus een afbeelding via Google, maar ik gebruik dagelijk ook nog steeds zo'n ding.
Zo lang hij het doet, doet hij het.

Balletje misschien al honderd keer schoongemaakt en daarna werkt hij weer als nieuw.

Ik krijg altijd kramp in mijn duim als ik langdurig met een gewone muis moet werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan