Status
Niet open voor verdere reacties.

roxy

Steunend lid
Vip Lid
Als ik in mijn verkenner op een bepaalde map 1x druk en blijf drukken om deze te verplaatsen, gaat deze dikwijls open, hetzelfde met muziekbestanden die ik wil verplaatsen.
Zeer vervelend, vroeger had ik daar geen last van.
Heb al naar de mapopties gezien en alles staat daar normaal, 1x klikken voor te selecteren en 2x voor te openen.
 
Deze draad ging over de explorer van W7, maar bleek dus dat het probleem bij de muis lag.

Mijn explorer van W7 is bijna zo goed als waardeloos. En de verschillende problemen ermee hebben niets te maken met de muis.

Vooraleer ik verder ga eerst even een beschrijving van de diverse problemen die af en toe optreden of permanent of willekeurig zich voordoen.
Alles is wel uitgeprobeerd om die fouten permanent te herstellen, wat tothiertoe niet lukt ..

- 1) Verschillende mappen openen zonder de vorige te sluiten blijkt meestal onmogelijk, niettegenstaande juiste instelling in mapopties. Met R-klik optie en dan selecteren voor Openen (na een map geselecteerd te hebben) lukt het meestal wel.
- 2) Soms onmogelijk om een zelfgemaakte snelkoppeling nr. administrative tools te laten werken vanaf BB. Zelfde snelkopping verplaatsen naar een andere map en dan dubbelklikken opent de map adm.tools wel. Alle andere snekoppelingen op het BB werken wel.
- 3) Dit probleem was ook in mijn Vista aanwezig en nu dus ook in W7 : bij het in een map afzonderlijk en achter elkaar een slechts maal aanklikken van een bestand (selecteren in feite) met ingedrukte Ctrl toets, beginnen die bestanden zich plots te kopieren in dezelfde map !!!
- 4) Om de haverklap crasht de explorer in W7. Vooral bij het kopieren/verplaatsen van content van de ene map naar een andere en specifiek naar een externe schijf (elke). Soms crasht explorer ook bij het gewwoon afsluiten van een map. Alles onafhankelijk van de hoeveelheid bestanden in die map.

Qua processorkracht en RAM zou ik normaal voldoende moete overhouden voor zo'n simpele taken (i7 en 8GB RAM).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan