verwijderen van windows.edbe

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucky2000

Steunend lid
Vip Lid
beste

mijn bitdefender heeft een diskcleaning gedaan en vraagt of ik volgende bestanden wil verwijderen

windows.edbe
datastore.edbe
reader.easyusenet.nl.dbc
datastore.edbe

Kan ik de zonder probleem verwijderen???

dank

ik hoop dat ik het juiste topic heb aangeduid

lucko
 
zit jij wellicht opgescheept met het Windows edge virus welke je dan steeds aanmaant om je in te bellen ..
*krijg je zulk een bericht als dit voorbeeld …indien zo draai je best ook eens de Malwarebytes adcleaner

Ashampoo_Snap_maandag 3 december 2018_15h28m39s_001_.png[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"https:\/\/www.pctuts.be\/core\/image\/gif;base64,R0lGODlhAQABAPABAP\/\/\/wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw=="}[/IMG2]​.



De handmatige verwijdering van het Microsoft Edge-virus
Open Taakbeheer en ga naar het tabblad Processen.
Zoek Microsoft Edge-proces, klik er met de rechtermuisknop op en kies de optie Taak beëindigen.
Schakel nu uw internetverbinding uit.
Ga naar deze map: C:\Users\uw_gebruikersnaam\AppData\Local\Packages\ Microsoft.MicrosoftEdge_xxxxxxxxxxxxx\AC\Microsoft Edge\User\Default\Recovery\Active
LET OP. Het “xxxxxx” -gedeelte is bij elke gebruiker anders.
Verwijder in dit overzicht de laatste map.
 
dank voor je reactie. neen ik heb geen probleem daarmee. ik wil gewoon weten of ik die bestanden mag wissen (om meer ruimte vrij te maken) zonder dat ik problemen krijg dan met windows.
 
indien het over de edge browser gaat dan zeg ik neen deze mag je niet verwijderen ..aangezien de edge de standaard browser is in de Windows 10.. je kunt wel een andere browser instellen om te gebruiken maar dan nog mag je deze dus niet verwijderen aangezien je dan problemen mag verwachten met sommigen app's .

de
datastore.edb is een update log file en kan niet al te groot zijn ..meestal is deze 24Mb (dus de moeite niet eens om deze te verwijderen )
Ashampoo_Snap_maandag 3 december 2018_18h27m49s_002_.png


reader.easyusenet.nl.dbc heeft dan weer te maken dat jij dus easyusenet gebruikt als pay server en ga je dat bestand verwijderen word deze heraangemaakt telkens jij easyusenet gebruikt ..
 
je kan niet zomaar de Windows.edb file verwijderen ..deze service dien je eerst te stoppen .
daarna open je het configuratiescherm en kies je "indexeringopties " klik verder op geavanceerd en in het volgend scherm klik je op "opnieuw samenstellen " bevestig met ok ..
*wees er echter op bedacht dat deze opnieuw aangemaakt zal worden en de kansgroot is dat deze de volgende keer groter zal kunnen zijn ..( er word zelfs beweerd dat dit in bepaalde omstandigheden zelfs kan uitgroeien tot 100gb )
*je lees dit best eens na https://www.thewindowsclub.com/windows-edb-file ( wat ik neerschreef is een beknopte samenvatting )..
***ik raad het verwijderen van deze Windows.edb file dan ook af ..maar jij beslist hierover .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan