Windows 10 vind schijf 0 niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik vind schijf 0 niet op pc
Screenshot_1.png

wat mij direct opvalt dat er fouten zijn op je schijf 0 namelijk: RAW !!!
en dit is:
Wat betekent RAW-harde schijf?

RAW-bestandssysteem betekent dat het bestandssysteem niet kan worden herkend door het besturingssysteem. Alle gegevens die op de harde schijf zijn opgeslagen, worden georganiseerd door het bestandssysteem. Dus als het bestandssysteem beschadigd raakt of beschadigd raakt, kan het besturingssysteem het niet herkennen. De status van de harde schijf wordt RAW en de gegevens die erop worden opgeslagen, zijn ontoegankelijk. Bovendien wordt de schijfruimte weergegeven als nul bytes. En wanneer u toegang probeert te krijgen tot een RAW-schijf, krijgt u foutmeldingen.

Waarom wordt de harde schijf RAW?

Er zijn verschillende redenen waarom een harde schijf RAW wordt. Enkele van de redenen zijn: als de partitietabel is beschadigd, MBR-corruptie, het bestandssysteem regelmatig wijzigen, de externe harde schijf abrupt uit het systeem werpen wanneer bestanden worden overgezet, enzovoort.

========================= Oplossing: =====================

de schijf is corrupt geworden, als het hardware fout is geen herstel mogelijk in tegen stelling met een softwarematige fout kan die hersteld worden met Recovery software en een hdd die groter of even groot is. de corrupte data/gegevens wordt dan op de 'verse' geschreven. dit is wel een langdurig proces: een hdd van 3TB neemt min of meer 72 uur in beslag ... en de software kan ook prijzig zijn ...

======================== een second opinion hier, zal mijn vermoeden bevestigen ==============

Dan zal hij dual boot gehad moeten hebben.
Als je deze er bij geprikt hebt verklaart dat waarom hij nu "RAW" is.
Windows zal een extra schijf met uefi niet accepteren.
Dus wil je deze machine op de SSD draaien, zit er niets anders op dan opnieuw setup uit voeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan