Ik bel met DIGI be, ik vind weinig info hiervan

Om mijn nr(pre pay)(en ik ken hem van buiten) te behouden moest ik naar een abo gaan. Ook om de app van Fortis en Itsme te kunnen plaatsen, etc.
Blijkbaar kan ik enkel naar hun hulplijn bellen en wordt zeer goed beholpen met stappen (email) om bvb mobiel internet in gang te krijgen.
Is Digi zo slecht zodat hij doodgezwegen wordt?

Digi is nog niet al te bekent in Belgie ...

De DIGI Groep​

Nieuw in België, maar gestoeld op Europese ervaring en expertise.
Daar pakken we graag mee uit.
DIGI is namelijk al even actief in Spanje, Roemenië, Italië, Portugal en nu dus België.
Samen goed voor 25 miljoen klanten, dat kan al tellen, hé? ..
lees meer over de DiGi Groep ..

*waar vind je een DiGi verkooppunt ... https://www.digi-belgium.be/nl/waar-vind-je-digi-in-belgie

Er loopt een gerechterlijk onderzoek naar hun al dan niet voldoen aan hun verplichtingen t.o.v. hun klanten.
Zegt genoeg ....

Ik zou er nog wel eventjes wegblijven om te zien in welke richting het evolueert.

Digi Belgium is momenteel volop in ontwikkeling, maar het gaat niet zonder uitdagingen.(lightreading.com)

📈 Groei en aanbod

Sinds de lancering in december 2024 heeft Digi zich gepositioneerd als een prijsbreker op de Belgische telecommarkt. Ze bieden mobiele abonnementen aan vanaf €5 per maand voor onbeperkt bellen, sms'en en 15 GB data, en vast internet vanaf €10 per maand. Deze scherpe prijzen hebben geleid tot een snelle groei: binnen de eerste drie maanden verwierf Digi 53.000 klanten .(VRT, telecoms.com, Brussels Times)

⚠️ Kinderziektes en kritiek

De snelle groei bracht echter ook problemen met zich mee. Klanten klaagden over moeilijk bereikbare klantendienst, problemen bij nummeroverdracht en facturatieproblemen. De telecomombudsman ontving binnen een maand na de lancering al 60 klachten . Digi erkende deze problemen en schreef ze toe aan de onverwacht hoge klantentoestroom.(VRT)

Daarnaast werd de Belgische vestiging geconfronteerd met interne strubbelingen: vijf van de elf directieleden werden ontslagen, wat wijst op organisatorische uitdagingen .(Ground News)

📉 Financiële situatie

Financieel gezien rapporteerde Digi Belgium een verlies van €7,7 miljoen in het eerste jaar, met een omzet van slechts €41.000 in 2024 . Dit verlies is grotendeels te wijten aan de hoge investeringskosten voor netwerkuitbouw en de lage prijzen die ze hanteren om klanten aan te trekken.(telecompaper.com)

📡 Netwerkuitbreiding

Momenteel maakt Digi gebruik van het 4G-netwerk van Proximus via een roamingovereenkomst. Ze zijn echter bezig met de uitrol van een eigen 5G-netwerk, met als doel 30% van de bevolking te dekken tegen eind 2025 en bijna volledige dekking tegen 2030 .(digi-belgium.be)

✅ Conclusie

Digi Belgium biedt aantrekkelijke prijzen en heeft potentieel om een sterke speler te worden op de Belgische telecommarkt. Echter, de combinatie van snelle groei, interne organisatorische problemen en kinderziektes in de dienstverlening maken dat het momenteel nog niet helemaal "goed loopt". Als ze erin slagen deze uitdagingen aan te pakken, kunnen ze op termijn een solide alternatief bieden voor de gevestigde telecomoperatoren.

Vele hebben een abo via hun werk of samen bij hun gekochte phone. Al 4 mnd bel ik via Digi en betaal nu via domicilering maar dit noemt anders bij hun.
Nadelen zijn er ook wel maar dat zijn te late of niet betalen van de facturen, en duur.
Die leurders van vroegers met hunne Mobistar, waren dat correcte rekeningen toen?

Ze werken voorlopig met het verouderde 4G van Proximus, dat anders toch maar afgebroken kon worden en afgeschreven is. Geven zichzelf tot 2030 de tijd om zelf een min of meer voldoende dekking uit te bouwen.
Tot die tijd zitten hun klanten dus op een 4G netwerk terwijl de wereld rondom overstapt naar 5G en blijven zij dus met de restjes werken.

Lijkt je dat aanlokkelijk ? Mij alleszins niet ...

• Leuk
Waarderingen: l2p
4G, 5G, pff.
Lijkt mij relatief.
Ouderen die sporadisch hun kinderen en kleinkinderen bellen,wat heb je meer nodig.
Mensen met een beperkt inkomen, schuldbemiddeling, etc. €5 per maand kan een verschil maken. (vader, moeder en 3 kids is al €25)
Mijn vrouw en ik hebben een mobile Vikings tel abo. €10 per maand. (x2abo, voor mijn vrouw en ik) en starlink home €50 per maand. (1X voor ons beide) In het boerengat waar ik woon hebben we geen kabel.
Ikzelf zou zeker genoeg hebben met 4G @ €5 per maand voor een tel abo. Ter titel van inlichting, ik heb net geteld 7 berichtjes gestuurd via phone in 2024.
Ik hou alleen het tel abo aan voor noodgevallen.
Iemand die 20 uur per dag met zijn of haar smoel tegen het scherm van zijn of haar smartphone staat geplakt is natuurlijk een andere zaak.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan