Status
Niet open voor verdere reacties.
Bestaat er een manier om mijn legale versie van vista home te herinstalleren op een nieuwe harde schijf?De versie staat ergens op een apparte partitie op mijn harde schijf.Ik nam contact op met sony maar ik werd er niet veel wijzer van.Ik heb wel een herstel cd gemaakt maar kan hier geen volledige herinstallatie mee uitvoeren.Tweede probleem is dat de drivers niet meegeleverd zijn met dit toestel.
Ik denk dat het veel handiger zou zijn dat bij aankoop van een nieuw toestel gewoon twee dvd's worden bijgeleverd een met de windows versie en een met de drivers.
Dank aan iedereen die een oplossing bied voor mijn probleem.
Liévin Arickx
 
Dit staat vermeld links beneden op de pc:
Vaio vgn-n21E/W
cpu intel core duo
processor T2250 supports enhanced intel speedstep technology
memory ddr2 sdram
(2X512MB)(533MHZ)
hdd 120GB
OS Windows vista home premium

Het geheugen heb ik laten aanpassen naar 2GB.
 
ben je in bezit van een installatie cd van deze vista home premium ?? desnoods leen je deze van een vriend of familie en je activeer deze met jouw eigen key ..

je vermeld ""De versie staat ergens op een apparte partitie op mijn harde schijf"" hierbij bedoel je de recovery partitie waarmee je de fabrieks instellingen kunt terug zetten ...
indien je dus over je activerings code beschikt kan je vermits een andere installatie schijf de vista herinstalleren ..zonder de extra's die sony mee installeerdt ..
gebruik je de aanwezige recovery partitie om de pc/laptop naar de fabrieks instellingen terug te zetten dien je van uit de bios de fabrieks instellingen de opdracht daarvoor te geven !

de drivers dien je vanaf hier op te halen ... vaio sony support[edit]de link die tuts je bezorgde is de betere; deze is voor algemeen support[/edit]
je kunt ook de drivers ophalen met deze gratis te gebruiken driveragent
 
Laatst bewerkt:
Je kan er ook zomaar vista op installeren, maar kan je uw laptop niet weer zetten naar fabrieksinstellingen ?

Meer info over je laptop en de drivers vind je op VAIO : Sony Europa
 
Vista herinstalleren op nieuwe hd

Vista herinstalleren op nieuwe hd

De recovery staat nog steeds op de harddisc,maar bij vervanging van de hd kan ik volgens mij hier geen beroep op doen.Een versie van Vista lenen bij vrienden of buren en dan installeren met mijn id nr lijkt me ver gezocht ,ik heb trouwens een bericht gestuurd naar microsoft met mijn bezwaren tegen de manier waarop hun besturingssysteem word geleverd door bedrijven zoals Sony en waarschijnlijk ook andere.
Ik zal hun reactie als die er komt melden op dit forum.
 
driveragent

driveragent

Volgens mijn bescheiden mening is driveragent niet gratis en dit ondervind je na een paar muisklikken.Ze maken een soort scan en komen dan tot de conclusie dat ,in mijn geval dan toch de heft van de drivers onder de noemer slecht worden geplaats en voor een update moet je uiteraard betalen.
 
de ID die je echter vermeld zie staan als je rechts klikt op computer en eigenschappen kiest ...
is niet de activatie nummer ...de activatie nummer bestaat uit 25 cijfers en letters in groepjes van vijf ...
vb: DFG585-JTSD1-xxxxx-xxxxx-xxxxx

indien je deze niet zichtbaar vermeld zie staan ( sticker ) dan installeer je bijv jelly-bean-keyfinder
 
Als je een ander schijf plaats dan kan je met Recovery niets meer doen, ik denk dat je best dan windows 7 koopt. Er zijn wel tools in omloop voor je windows te activeren maar dat word hier niet besproken om dat dit illegaal is.
 
Er is nog een manier om je portable te herinstalleren op correcte wijze. Maar dat gaat je nog een telefoontje kosten naar Sony support. Indien hij nog onder garantie moest zijn is het nog iets gemakkelijker normaal gezien. Bel naar de support en vraag of ze je installatie DVD's opsturen voor een herinstallatie van het model dat je bezit. Die DVD plaatst dan een image terug met alles op en aan, klaar voor eindinstallatie (maw Het OS gaat in dezelfde staat zijn als de nieuwstaat).
Normaal gaan ze dit niet vlug doen wegens procedure maar als je aandringt zouden ze die installatie DVD's moeten opsturen. Ik heb dit ooit eens moeten doen bij een DOA welke ik zeer snel weer op de been moest krijgen omdat die voorgeinstalleerde image corrupt was. (Normaal stuur je een DOA terug op voor vervanging).
 
Arickx

De recovery staat nog steeds op de harddisc,maar bij vervanging van de hd kan ik volgens mij hier geen beroep op doen.
wat je moet doen is de oude HD waarop de recoverypartitie staat, terug in de laptop te plaatsen. recovery schijfje maken , en hiermee kun je op dezelfde laptop vista terug installeren op een nieuwe HD.
 
Bij aankoop van een nieuwe hd voor de Sony Vayo was de verkoper zo vriendelijk mij een Windows Vista Premium ter beschikking te stellen,hij stond er wel op dat ik mijn Vayo meebracht ,ik veronderstel om zich te overtuigen dat ik over een id beschikte.
De hd vervangen is niet zo eenvoudig daar gans het karkas dient geopend te worden.
Nog vermelden dat ik noch van Sony of Microsoft enige reactie kreeg op mijn vraag.
 
Dan lijkt mij dit probleem opgelost. Ik zet er een slotje op.

Soms is service ver te zoeken, maar met Sony heb ik juist goede ervaring. Jammer dat het bij u niet gelukt is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan