Vista of Windows 7 melding exemplaar windows niet legitiem, systeemherstel???

Status
Niet open voor verdere reacties.
En swake echt bedankt dat je er de tijd voor neemt om even te kijken! vind ik echt super!

Graag gedaan, maar ook een dankwoordje aan DDragon80 die helpen meedenken heeft.
Daar je jou activativatiesleutel kwijt bent , zul je telefonisch contact moeten nemen met HP. Via de telefoon zal jou een nieuwe activatiecode ingesproken worden, die je dan zal moeten invoeren. Eens dit in orde is, kunnen we jou verder helpen.
Ik heb ook een vermoeden dat je ook nog geen Windows recovery schijfje gemaakt hebt.
 
Natuurlijk DDragon zeker ook super bedankt!!! Zonder Ddragon wist ik ook niet wie Swake was... ik dacht dat ik hem al een beetje bedankt had, zoniet sorry...

Idd ik heb geen schijfje..

En ik zit nu bij hp te lezen en zie dit staan:
- Dit document is van toepassing op HP notebook-pc's met Windows 7.
Om softwarepiraterij te voorkomen, vereist Microsoft dat Windows 7 wordt geactiveerd voordat de volledige softwareversie kan worden gebruikt. De meeste HP notebooks waarop Windows 7 is geïnstalleerd, zijn reeds geactiveerd om het makkelijker voor u te maken uw notebook in te stellen. Als u echter besluit een andere versie van Windows 7 te installeren (bijvoorbeeld een upgrade naar de Enterprise-versie) of een kopie van Windows 7 die u in de winkel hebt gekocht, dan zult u die versie moeten activeren. Er kunnen ook situaties optreden waarbij Windows aangeeft dat u het product moet activeren, ook als het product reeds is geactiveerd.
Volgens mij was ik op zo'n soort melding ingegaan, maar ik kan ernaast zitten...
 
Pff ik krijg steeds een menu met uiteindelijk een ander telefoonnummer wat ik moet bellen... dat word eerst opwaarderen voordat ik weer kan bellen.
Via de website mijn productcode opvragen lukt niet meer omdat de garantie nu bijna een jaar verlopen is.

ps. Mijn hijack menu heb ik nu nog steeds openstaan waarvan ik de logs had geplaatst. Moet ik daar nog op een button klikken?
 
Dag nisia,
Dat tooltje dat zogezegd honderden fouten op je computer gevonden heeft , zag er dat zo uit?

windows_vista_fake_recovery.jpg

Dan ben je jouw activatie niet kwijt, maar is je computer besmet met valse systeemsoftware. In een volgend antwoord zal ik een begrijpbare uitleg plaatsen wat je allemaal moet uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Dag nissia, ik heb hier een stappenplannetje voor jou.

Klik op de windows startknop en type daar wat ik vetgedrukt hebt : let op de spaties.
sc stop avg9emc : druk op de enter toets.
type dan : sc delete avg9emc : druk op de enter toets.
type dan : sc stop avg9wd : druk op de enter toets.
type dan : sc delete avg9wd : druk op de enter toets.

Download daarna hier het verwijdertooltje om AVG van de computer te verwijderen. Je hebt niet de free
versie geïnstalleerd staan maar de betalende. De proefperiode is verlopen en die werkt dus niet
meer. Sla het bestand op, en om uit te voeren , klik je rechts op het bestand en kies voor uitvoeren als administrator.
Als na het verwijderen word gevraagd om de computer te laten heropstarten , sta je dit toe.


Download dan hier het verwijder tooltje van Norton . Dit zal de restjes van Norton verwijderen.
Zelfde werkwijze als bij AVG. Tooltje downloaden, rechtsklikken en uitvoeren als administrator.


Ga dan naar start > Configuratiescherm > Programma's en onderdelen.
Verwijder daar Java(TM) 6 Update 15 : Dit is al een zeer verouderde versie die beveiligingslekken bevat.
Download en installeer daarna hier Java(TM) 6 Update 31
Java voor Windows downloaden

Als Java geïnstalleerd is, schakel de computer volledig uit (niet heropstarten).
Zet na een half minuutje de computer terug aan en start windows in veilige modus met netwerkmogelijkheden.
Dit doe je na het aanzetten onmiddelijk op de F8 toets te tokkelen tot de opstartmenu's verschijnen.
Kies daar voor veilige modus met netwerkmogelijkheden. Het beeld zal er wat anders uitzien, maar dat is normaal.

Download hier of hier MalwareBytes Anti-Malware naar je bureaublad.

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.
Zorg ervoor dat na installatie deze opties aangevinkt zijn:
Update MalwareBytes' Anti-Malware
Start MalwareBytes' Anti-Malware

Klik daarna op Voltooien.

Als er een een update gevonden wordt, zal deze gedownload en geïnstalleerd worden.


Als er gevraagd word of je de "Evaluatie wil starten" mag je deze weigeren, en kun je later nog inschakelen wanneer je hier gebruik wilt van maken.
Zodra het programma gestart is, klik op het tabblad "Instellingen".
Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
Klik dan op het tabblad "Scanner", kies hier voor "Volledige scan".
Klik vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan klaar is, klik op OK,en daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, en klik dan op: "Verwijder geselecteerde".
Na het verwijderen zal een log openen .Wanneer gevraagd word om de computer opnieuw op te starten, sta je dit toe.

Het log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kun je terugvinden door op de "Logbestanden" tab te klikken .
Het logbestand open je door op het .txt bestand te klikken, met de jongste datum. Kladblok zal geopend worden.
Plaats in je volgend antwoord.
Logbestand Mbam MalwareBytes
Nieuw aangemaakt HijackThis log.

Als er iets niet lukt , vraag het maar.
 
Heey Swake,

Ik ben er nu mee...

De onderste stappenplan voer ik nu uit, maar die had ik wel al eergisteren gedaan en jou daarvan de logs gestuurd... gewoon nog een x doen?
 
Dag nassia, je hebt knap werk verricht.

Voer nu volgende stappen uit.

Start HijackThis en voer uit als administrator (Rechtsklikken op HijackThis.exe en kiezen voor uitvoeren als administrator)

Klik op Do a system scan only en vink na de scan volgende items (regels) aan.

R3 - URLSearchHook: DVDVideoSoftTB Toolbar - {872b5b88-9db5-4310-bdd0-ac189557e5f5} - C:\Program Files\DVDVideoSoftTB\prxtbDVDV.dll
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\Windows\system32\ezShellStart.exe,
O2 - BHO: CrossriderApp0000435 - {11111111-1111-1111-1111-110011041135} - C:\Program Files\Premiumplay Codec-C\Premiumplay Codec-C.dll
O2 - BHO: Babylon toolbar helper - {2EECD738-5844-4a99-B4B6-146BF802613B} - C:\Program Files\BabylonToolbar\BabylonToolbar\1.5.3.17\bh\BabylonToolbar.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - (no file)
O2 - BHO: DVDVideoSoftTB - {872b5b88-9db5-4310-bdd0-ac189557e5f5} - C:\Program Files\DVDVideoSoftTB\prxtbDVDV.dll
O3 - Toolbar: DVDVideoSoftTB Toolbar - {872b5b88-9db5-4310-bdd0-ac189557e5f5} - C:\Program Files\DVDVideoSoftTB\prxtbDVDV.dll
O3 - Toolbar: (no name) - !{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} - (no file)
O3 - Toolbar: Babylon Toolbar - {98889811-442D-49dd-99D7-DC866BE87DBC} - C:\Program Files\BabylonToolbar\BabylonToolbar\1.5.3.17\BabylonToolbarTlbr.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ROC_roc_dec12] "C:\Program Files\AVG Secure Search\ROC_roc_dec12.exe" /PROMPT /CMPID=roc_dec12
O4 - HKLM\..\RunOnce: [B Register C:\Program Files\DivX\DivX Plus Web Player\ie\DivXHTML5\DivXHTML5.dll] "C:\Windows\system32\rundll32.exe" "C:\Program Files\DivX\DivX Plus Web Player\ie\DivXHTML5\DivXHTML5.dll",DllRegisterServer
O8 - Extra context menu item: Free YouTube to iPod Converter - C:\Users\Nassia\AppData\Roaming\DVDVideoSoftIEHelpers\freeyoutubetoipodconverter .htm
O9 - Extra button: PokerStars - {3AD14F0C-ED16-4e43-B6D8-661B03F6A1EF} - (no file)
O9 - Extra button: PalTalk - {4EAFEF58-EEFA-4116-983D-03B49BCBFFFE} - (no file)


Klik op Fix checked om de items te fixen.
Sluit HijackThis

Download hier TDSSkiller naar je bureaublad.

Pak de bestanden in tdsskiller.zip uit.
Open de map tdsskiller en dubbelklik op TDSSKiller.exe om TDSSKiller te starten.
Als er door TDSSkiller een melding verschijnt dat er een update wordt gevonden klikt dan op Load update.

tdskiller_update.jpg



Een nieuwere versie van TDDSkiller zal gedownload worden , en sla deze op het bureaublad op.
Start opnieuw TDSKiller na de update.
Klik op Change parameters en zorg ervoor dat onderstaande opties allemaal aangevinkt zijn.


tdskiller_settings.jpg




Klik op Start Scan en volg de instructies.
Als de scan klaar is klik je op Report.
Selecteer de inhoud (log) en plaats deze in uw volgende bericht.


Als het nodig was om de computer terug herop te starten , vind je de logfile terug in C:\TDSSKiller.[Version]_[Date]_[Time]_log.txt

Voeg in een nieuw antwoord.
Log TDSKiller
Nieuw aangemaakt HijackThis log. (Uitvoeren als administrator en kiezen voor Do a system scan and save a logfile).

Laat ook eens weten welke problemen je nog hebt.
 
Bekijk bijlage 2012.04.02 - hijackthis.txtBekijk bijlage 2012.04.02 - TDSSKiller.2.7.24.0_02.04.2012_15.32.33_log.txtIk? Knap werk verricht?? Hahaha, jullie leggen het gewoon goed uit...

Ik kreeg 3 fouten, die heb ik verplaatst naar Quirantine

- service: ezSharedSvc, suspicious object, medium risk
- Service: HP health Check Service,
- Service: LightScribeService


De logs heb ik bijgevoegd...

Nee ik zit gewoon nog mijn product code van Windows nog... Ik denk dat ie niet terug te halen valt.
Bij hp helpen als ze alleen als de garantie er nog op zit... en die is helaas verlopen...

ik begin dit allemaal nog leuk te vinden ook hahah.
 
Ik was helemaal trots op mezelf... ik heb zelf m'n productcode achterhaald :) :) met een keyfinder die hier op pctuts te vinden is.

Nu dus eindelijk me productcode achterhaald, krijg ik dit als ik hem wil activeren.

melding.jpg

foutcode 0xc004c003 en dat de productcode al gebruikt word :s :-(
Ik snap het gewoon niet, heb wel nu geleerd hoe een screenshot maak ;-)
 
Even een telefoontje doen naar Microsoft en probleem kort uitleggen. Normaal geven ze je dan een nieuwe code waarmee je een nieuwe activatie kan doen.

Microsoft Activation Center
Voor activatiecodes of problemen met de activatie van uw producten.
België: 0800 407 58
Luxemburg: 8002 43 53
 
Heey Ddragon!

Ja ga ik doen.... ik was vandaag net een minuut te laat, ik kwam daar terecht door op telefonisch code te klikken... klantenservice is geopend tot 18:00 uur. Thx... ik hou jullie op de hoogte..
 
Hallo nassia , sucses gewenst en laat maar iets horen als de activatie gelukt is.
Controleer ook onmiddelijk of je (beveiligings)updates ontbreekt na de activatie.
 
Heey Swake!

Ik zal jullie gauw op de hoogte houden...
Ik ben nu op vakantie zodra ik terug ben laat ik het jullie weten..

Groetjes Nassia
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan