Status
Niet open voor verdere reacties.
hey gasten sorry, nu pas even tijd gehad ik heb de harde schijf uit pc gehaald en aan mijn HP desktop gehangen als 2e schijf, ik krijg enkel toegang tot de recovery G:, tot de F: drive word de toegang geweigerd hoe kan ik dit oplossen of zal ik toch met disc moeten opstarten?
 
F: drive word de toegang geweigerd
Je bij windows aanmelden met het administrators account, en hiermee de gebruikersrechten (permisssies) aanpassen voor je gebruikersaccount.
Weet je hoe je de gebruikersrechten moet aanpassen?
 
ben als admin aangemeld, ik heb de hdd opnieuw in laptop gestoken en ga nu de data eraf halen, toch wel raar met een ubuntu opstartdisc lukt dat direct om toegang te krijgen en de data naar een extern hdd over te plaatsen, pffft windows hé ;-), maar daarmee is natuurlijk het probleem nog niet opgelost, afbeelding is wat ik krijg als ik de hdd aan gewonen pc hang en probeer toegang te krijgen

error.jpg
 
Klik rechts op de schijfletter en kies voor eigenschappen
Klik vervolgens op tabbladje Beveiliging.
Selecteer je gebruikersaccount en pas de machtigingen aan .

beveiliging2.jpg
 
ben als admin aangemeld, ik heb de hdd opnieuw in laptop gestoken en ga nu de data eraf halen, toch wel raar met een ubuntu opstartdisc lukt dat direct om toegang te krijgen en de data naar een extern hdd over te plaatsen,

Als ik het goed begrijp kun je de bestanden benaderen vanuit Ubuntu, maar niet in Windows?
 
ja klopt ik heb gisteren nog al de bestanden die niet weg mochten kunnen overplaatsen naar externe HDD met ubuntu opstartdisc.
 
ja klopt ik heb gisteren nog al de bestanden die niet weg mochten kunnen overplaatsen naar externe HDD met ubuntu opstartdisc.

Ik kan geen volledige zekerheid geven, maar de mogelijkheid zit erin.
Als jij die bestanden niet kon benaderen vanuit windows maar wel vanuit Ubuntu zou het ook wel eens kunnen gaan om een soort gijzelvirus. Een virus dat dus je bestanden gijzelt. Voor alle zekerheid zou ik die bestanden of gans de schijf eens scannen met een opstartbaar antivirusschijfje wat Antwanneke ook al beschreven heeft in #15.
Zo een opstartbaar Antivirus schijfje is op Linux gebaseert.

Dit is een voorbeeldje van een soort gijzelvirus.
Nederlanders slachtoffer gijzelvirus - Security.NL
 
ik heb de pc met een restore dvd terug naar fabriekstand kunnen zetten, draaid nu al een paar dagen terug goed, ik zie wel wat het wordt
Hier mag voorlopig slotje op
 
ik heb de pc met een restore dvd terug naar fabriekstand kunnen zetten, draaid nu al een paar dagen terug goed, ik zie wel wat het wordt

Dus toch een besmetting? De bestanden die je naar een externe harde schijf gekopieerd hebt, heb je die naar mogelijke virussen of andere bedreigingen gescand?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan