Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
PC Windows 8.1
Voorbeeld: ik wil muziek op een usb stick zetten die ik in de auto af kan spelen.
Mijn voorkeur gaat uit naar opera´s.
Pikant detail: die opera´s staan vaak op 2 of meer cd´s en de muziek is genummerd bijv. 1 t/m 12 op cd1 en 1 t/m 15 op cd12
Als ik die operastukken verzamel, staan de nummers 1 bij elkaar, 2 bij elkaar etc (de nummering van operastukken is onderdeel van de naam van het betreffende nummer).
waardoor de opera verkeerd genummerd op de usb komt te staan.
Hoe kan ik de nummers zo achter elkaar krijgen dat ze in de juiste volgorde op de usb komen.
Heb al gedacht -en dat ligt m.i. vrij voor de hand) om de operastukken om de operastukken van CD1 de nummers 1 t/m 12 te geven en die van CD2 13 t/m 24.
De vraag is alleen: Hoe krijg ik dat voor elkaar?
M.i. een simpele vraag maar het antwoord is te moeilijk voor mij... -m-
 
als ik je goe versta heb je zo een 12 cd's
deze 12 cd's wil jij nu in een bepaalde volgorde op je usb stick plaatsen ..
jij dient dus eerst een map aan te maken waar jij vervolgens cd1 tot en met cd 12 neer zet ...d.w.z. je gaat de cd 's rippen naar deze map.(elke cd die je ript geef je een naam en een eigen map...bijv : cd1 enz ...
is het rippen gedaan open je deze map en ga je een nummering dienen toe te passen ...
cd1 nummer je vervolgens van 0001 tot 0015 (in het geval er 15 nummers op een cd aanwezig zijn )
cd2 nummer je dan van 0016 tot 0030 en je ga zo door tot de 12 cd's genummerd zijn .
is het nummeren gedaan maak je een nieuwe map aan ... je plaats in deze nieuwe map vervolgens al de genummerde liedjes ..
en deze kun je dan op de usb plaatsen ..

zie voorbeeld ( dit is maar een deel ...de nummering die ik heb toegepast gaat veel verder !).

Ashampoo_Snap_2015.06.22_17h41m51s_004_.png
 
Geweldig dat ik jou weer tref!! Geeft me een boel vertrouwen!
De vraag voor mij is nu: hoe breng ik die nummering aan......-m-
Moet ik dan iedere omschrijving met de hand aanpassen?
 
ja alles dien je met de hand toe te passen ...
dus telkens rechts klik op 1 muziekstukje en je kiest er voor deze te hernoemen ...
let op dat je de titels niet verwijder ...je dient dus enkel de nummering aan te passen.
 
Hallo Qtex, kon er even een paar dagen niet aan werken maar ben er nu mee aan de slag gegaan en het systeem is duidelijk. Ik had gehoopt dat er een programma zou zijn die dit misschien volgens een bepaalde methodiek overnam. Maar ja, zoals de Engelsen zeggen: You can not win them all! Heel bedankt voor het meedenken en ik kom er uit verder!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan