Windows 10 Voordat u doorgaat...

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Ik zie niet waar ik dit topic logisch onder kan brengen dus vandaar onlogisch WIN10...

Mijn startpagina in Firefox staat al jaren ingesteld op Google. Echter, al behoorlijk lange tijd krijg ik bij opening daarvan steevast de melding VOORDAT U DOORGAAT.....Wat ik ook doe ((akkoord geven, cookies accepteren enz.), elke keer opnieuw begint alles weer vooraan.
Hoe kom ik definitief van die melding af?
 

Bijlagen

  • Voordat u doorgaat....png
    Voordat u doorgaat....png
    48.9 KB · Weergaven: 274
Er kunnen twee dingen aan de hand zijn.
Of u gebruikt een Cleaner, of u heeft een vinkje aangezet in Firefox.

Ga eens rechtsboven naar de 3 streepjes en dan opties.
Dan zie je links staan Privacy en beveiliging.

Wat ik omcirkeld heb moet het vinkje dus niet staan zoals in mijn afbeelding.

Firefox.jpg
 
Goedenavond Skippy, Dank voor je snelle reactie. Inderdaad heb ik indertijd dat vinkje daar geplaatst, in de veronderstelling dat ik dan weer mooi "schoon" ben en bij opnieuw opstarten geen sporen heb achtergelaten.

Ik heb het vinkje nu dus weggehaald maar dat levert geen verbetering op.

Dan zou het aan CCleaner kunnen liggen. Dat gebruik ik ook inderdaad en regelmatig om tijdelijke bestanden in het systeem op te ruimen, het register op te schonen, internetcache leeg te maken, internetgeschiedenis leeg te maken, het register enz. enz. Ik ervaar het als een doeltreffend prog om de computer in goede conditie te houden. Echter niet wetende dat dit ook irritante bijwerkingen heeft…

Als ik dit prog nu verwijder, is daar dan een beter alternatief voor en ben ik dan wél definitief verlost van die irritante google-inbreuk?
 
Dan ligt het aan beiden.

Het vinkje in firefox is dus de boosdoener, maar ook CCleaner ruimt de internetcache op.

Het is niet noodzakelijk om een cleaner te gebruiken op een moderne computer, dus CCleaner kan verwijderd worden en er hoeft hiervoor geen vervangende software geïnstalleerd te worden.

Windows heeft zelf een goede cleaner aan bood dat gebruikt kan worden waarbij je vinkjes kunt zetten wat je opgeschoond wilt hebben.

Geef deze opdracht maar eens via de startknop en dan uitvoeren: cleanmgr.exe
 
En nu ga ik even iets proberen.
Ik heb zojuist een snelkoppeling gemaakt dat u op het bureaublad kunt plaatsen.
Ik heb het ingepakt, dus even uitpakken naar het bureaublad o.i.d.

Ik hoop dat dit gelukt is.
 

Bijlagen

  • Opruimen.rar
    769 bytes · Weergaven: 144
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Geweldig! Ik ga CCleaner dan toch verwijderen en aan de slag met dat opruimbestand. Dat staat nu standaard ingesteld op Windows (C:] Betekent dat dat alle functies van CCleaner hiermee worden uitgevoerd incl. registeropschoning enz. en ik dus niet méér nodig heb?

Ik zie nu trouwens dat het hier om Schijfopruiming gaat en dat gebruik ik zelf ook al regelmatig, incl. systeembestanden opschonen. Doe en deed ik de dingen dan nu dubbel (met ook nog CCleaner)?
 
Het register wordt hier niet mee opgeruimd, maar dat is tegenwoordig helemaal niet nodig meer.
Het zal geen snelheidswinst opleveren. Het opschonen van het register levert wel een risico dat de besturing onherstelbaar beschadigd raakt.
 
CCleaner, heb je NOOIT nodig. Dat is zo iets waar ik ook nog van gedacht heb, dit programma gaat er nooit af. Maar ondertussen gebruik ik het al jaren niet meer, als je goed leest erover weet je wel beter. Het doet meer kwaad dan goed. Dat geldt niet alleen voor CCleaner, maar voor alle andere cleaners, alles zit ingebouwd in je Windows tot AV en firewall toe.
 
Jullie zullen zeker gelijk hebben! Vreemd dat ik altijd zag dat er CCleaner altijd nog zoveel achtergebeleven sporen ontdekte bij verwijdering van bijvoorbeeld bestanden en na uninstall van een prog en ook in het register... En het gaat mij niet om snelheidswinst (zie hier mijn systeem)
systeem.png

maar om mogelijke vervuiling. En ik dacht dat CCleaner daarvoor zorgde. Maar prima als WIN 10 daar op de achtergrond voor zorgt... (ook voor het optimaal houden van het register?)
 
Jullie zullen zeker gelijk hebben! Vreemd dat ik altijd zag dat er CCleaner altijd nog zoveel achtergebeleven sporen ontdekte bij verwijdering van bijvoorbeeld bestanden en na uninstall van een prog en ook in het register... En het gaat mij niet om snelheidswinst (zie hier mijn systeem) Bekijk bijlage 248159
maar om mogelijke vervuiling. En ik dacht dat CCleaner daarvoor zorgde. Maar prima als WIN 10 daar op de achtergrond voor zorgt... (ook voor het optimaal houden van het register?)
Een programma verwijder ik NOOIT met Windows. Ik doe dit al jaren met Revo uninstaller.
 
De CCleaner is wel handig voor:

-Wat start er allemaal op?
-Welke taken zijn ingeschakeld?
-Wat staat er in het contextmenu?
-Hoe zit het met de herstelpunten?
-Welke plugins en extensies zijn actief?

Van die dingen.
 
De CCleaner is wel handig voor:

-Wat start er allemaal op?
-Welke taken zijn ingeschakeld?
-Wat staat er in het contextmenu?
-Hoe zit het met de herstelpunten?
-Welke plugins en extensies zijn actief?

Van die dingen.
Maar ik zou hem toch niet gebruiken om op te ruimen. Ga om op te ruimen best naar het vergrootglas en typ "schijfopruiming", daarna klik je door "systeembestanden opschonen". en als je daar doorgeen gegaan bent is je computer schoon. Meer moet er zeker niet weg. Dit zit gewoon ingebouwd in Windows. Een programma verwijderen via Windows lukt wel, maar laat wel nog steeds anno 2020 left overs achter, vind dit echt niet kunnen, daarom gebruik ik steeds Revo uninstaller, er zijn nog wel meer van die uninstallers op de markt. In Revo kies ik steeds voor middelmatig zoeken, grondig zoeken kies ik nooit. Heb nog nooit gehad dat ik erna een probleem had omdat er toch nog iets achter gebleven was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan