Windows 10 Voordat u doorgaat...

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Ik zie niet waar ik dit topic logisch onder kan brengen dus vandaar onlogisch WIN10...

Mijn startpagina in Firefox staat al jaren ingesteld op Google. Echter, al behoorlijk lange tijd krijg ik bij opening daarvan steevast de melding VOORDAT U DOORGAAT.....Wat ik ook doe ((akkoord geven, cookies accepteren enz.), elke keer opnieuw begint alles weer vooraan.
Hoe kom ik definitief van die melding af?
 

Bijlagen

  • Voordat u doorgaat....png
    Voordat u doorgaat....png
    48.9 KB · Weergaven: 278
Hallo cve,

Zelfs de „super“-uninstallers zoals Revo, Geek en Soft Organizer laten nog resten over.
Daarom typ ik vóór het verwijderen altijd de naam van het te verwijderen programma in bij Everything.
Na de verwijdering zie je dan bij Everything wat er nog over is.
Daarna ook deze laatste resten verwijderen.
 
Hallo cve,

Zelfs de „super“-uninstallers zoals Revo, Geek en Soft Organizer laten nog resten over.
Daarom typ ik vóór het verwijderen altijd de naam van het te verwijderen programma in bij Everything.
Na de verwijdering zie je dan bij Everything wat er nog over is.
Daarna ook deze laatste resten verwijderen.
Dit heb ik ook nooit beweert dat er NIETS meer achter blijft. Maar heb na het uninstallen met Revo nog nooit een probleem gehad om erna een programma terug te installeren, wat ik ervoor soms wel had toen ik dit deed via windows.
 
Goed geprogrammeerde software van gerenommeerde fabrikanten hebben zelf een goede uninstaller aan boord dat z'n werk feilloos zou moeten doen.
Goedkope en slechte programma's gemaakt door onbekende of dubieuze makers kunnen na het verwijderen nog wel eens wat sporen achter laten. Zoals in een ProgramData map of AppData map bij de gebruiker.
Vaak is dit niet erg behalve dat er bestanden achterblijven op de pc dat onnodige ruimte in beslag neemt. De foutieve registervermeldingen kunnen niet zo veel kwaad, het zal een pc onder normaal gebruik er niet merkbaar trager van maken.
( als je veel software test en dagelijks vele tientallen installeer en verwijderd dan zou ik na vele maanden een registercleaner aanraden om een voorbeeld te geven wat hiervan het risico is)

Revo is de beste gratis verwijderaar van software. Het haalt je kunt wel zeggen alle sporen en achtergebleven bestanden weg.
 
Als je Google gebruikt om iets te zoeken houd er dan rekening mee dat Google probeert alles van je te volgen wat je doet.
Ik gebruik al jaren Firefox zonder problemen en als zoekprogramma DuckDuckGo en herken jullie problemen niet want ook DuckDuckGo werkt perfect, veilig en anoniem. Nog nooit geen problemen gehad. Veiligheidsafsteeling staat bij mij ook op streng in Firefox.
 
Om het register een beetje op te ruimen (én in omvang te verkleinen) plus om programma's te verwijderen gebruik ik al jaaaaaren Advanced Uninstaller (gratis). Heeft me nog NOOIT in de steek gelaten. Het enige ietwat vervelende is dat je wel regelmatig een melding krijgt van hun "Health Check".
 
Om het register een beetje op te ruimen (én in omvang te verkleinen) plus om programma's te verwijderen gebruik ik al jaaaaaren Advanced Uninstaller (gratis). Heeft me nog NOOIT in de steek gelaten. Het enige ietwat vervelende is dat je wel regelmatig een melding krijgt van hun "Health Check".

Niet slecht bedoeld, maar zulke tools proberen we hier met man en macht te weren.
Mensen laten hun helaas maar al te graag vangen door zulke commerciele producten.
De bijdrage die zulke producten leveren is echt gebakken lucht. En zeker als ik naar de "features" van dit product kijk...
Nee, met alle respect. Maar verwijder die rommel van je computer. Want dit is echt lucht in een doosje... verdorven lucht dan nog!
 
Ik doe het simpel, ik doe het gewoon niet.
Iedere keer (iedere +-6maanden dus) dat er een grote update is van microsoft doe ik een herinstallatie via Media Creation Tool.
Gemakkelijk en zeker dat ik geen overvol register/bestanden heb. Al mijn drivers, bestanden, extra programma's staan op externe schijf.
 
cve, hartstikke bedankt (y) Die schijfopruiming en systeembestanden opschonen gebruik al vaak, maar de verwarring is ontstaan toen CCleaner nog enorm veel meer bestanden vond en vindt na analyse, ook in het register. Dan denk ik: dat moet toch ook ergens vandaan komen? "Ziet WIN 10 dat dan niet? Waarom ontwikkelt men dan zo'n extra programma daarvoor?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan