Antwanneke

Steunend lid
Vip Lid
attachment.php




Iedereen weet wel dat je regelmatig eens een schijfopruimer moet gebruiken zoals ccleaner of Glary Utilities en de Windows-eigen disk cleaner om maximaal gebruik te kunnen maken van je schijfruimte. Uiteraard in combinatie met een al dan niet betalend defragmentatieprogramma.

Maar nu komt het leuke!

Ondanks het feit dat je denkt dat je alle tijdelijke bestanden etc weg hebt, gebruik je tóch nog veel te veel plaats!!!

ik geef een voorbeeldje uit mijn eigen ervaring: ik heb sinds kort (na een fatale crash) een voorlopig schijfje in mijn pc zitten met mijn OS en de meeste programma's erop. Het is een schijfje van 40GB, dus je kunt je voorstellen dat dat in no-time vol staat/stond. Geen enkele ruimte voor downloads; gelukkig bestaan er externe schijven :p

Ik heb er eens een programma op losgelaten dat dubbele bestanden zoekt en verwijdert, NADAT ik er verschillende cleaners had over gegooid.

Het bijna-niet-te-geloven resultaat is dat ik niet minder dan 6.7GB plaats heb herwonnen!!! Dat is een rendement van 16.75%! En dan moet je weten dat de schijf pas 2 maandjes in gebruik is...

Ik gebruikte de 'duplicate file finder' van Glary Utilities, en dan nog wel de freeware versie! Ik heb wel aangevinkt dat hij niet alleen de typische bestanden moet controleren op dubbels, maar alle soorten bestanden.

Ik denk dat dit toch stof geeft tot nadenken, of niet?

En al zeker de moeite om mee te geven als tip...(y)(y)

HAVE FUN!

Antwanneke
 
Opgepast, want voor je het weet loopt Uw systeem vast. Heb dit ook nog gedaan, lange tijd geleden. Resultaat was dat diverse programs vast liepen. Die verwijzen ergens naar het programma en na opschonen, is het programma niet meer waar het naar verwijst. Staat wel nog op een andere plek, maar de link is dood.
Ik heb geleerd niet te besparen op schijfruimte voor dit soort zaken.
 
Dubbele bestanden verwijderen doe ik ook nooit, al heb ik er wel de software voor. Ooit eens deze fout gemaakt en daarna veel problemen. De enige oplossing was toen een image terug zetten om de boel weer werkend te krijgen.
Ook eens vele digitale foto's verwijderd die toevallig dezelfde bestandsnaam hadden gekregen. Ook hier had ik veel spijt van, maar deze waren gelukkig deels met recovery software nog te redden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
tja, het is natuurlijk soms van belang dat je elk item apart bekijkt voor je het weggooit. en verder weten we allemaal de oudste tip ter wereld in pcland hé: ALTIJD backup maken voordat je gaat pcprutsen :p
 
6.7GB op een schijfje van 40GB is wel de moeite waard maar als je een schijf van 500GB of groter hebt dan heb je peanuts gewonnen. Is dat het risico op grote problemen waard? Volgens mij niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan