Status
Niet open voor verdere reacties.

elzo

Steunend lid
Vip Lid
LS,
Heb na mijn upgrade naar Windows 10 geprobeerd om de software en drivers voor HP Deskjet 4200 series opnieuw te downloaden vanaf de HP-site omdat het niet meer werkte via de originele installatiedisk ( verouderde drivers). Dit lukt maar ten dele maar ik kan wel afdrukken en ook scannen via een "workaround" (Windows faxen en scannen). Zou dit kunnen komen omdat mijn PC de 'BING-bar' ( hoort bij het HP installatiepakket) weigert te installeren. Ik krijg dan een melding dat "HP Solutions" niet werkt omdat de installatie niet compleet is.
Kortom het printen en scannen werkt nu wel maar wel via een omweg en steeds weer nieuwe meldingen bij het opstarten dat het programma HP niet naar behoren werkt. Tamelijk vervelend !!!
Grrrrrrrrrrrrtjs,
Elzo
 
@elzo ik heb hier juist op een virtuele Windows 10 de oudere driver "DJ_AIO_03_F4200_NonNet_Full_Win_WW_130_140" geinstalleert ..
dit ging pas nadat ik eerst de installatie map aan klikte met recht en vervolgens de tap " compatibiliteit " opende om daar dan de compatibiliteitsmodus Windows 7 in te stellen en vervolgens ook het vinkje aan te zetten bij deze software altijd als de "administrator uitvoeren "
vervolgens ging de installatie van start en dit zijn 8 stappen ...op zekere moment diende ik dan de printer aan te sluiten ( dit deed ik dus niet )
dit deed ik pas achter af ( jij dient dit dus wel te doen indien men u dit vraagt ).
concreet wil ik dus zeggen dat hier de software volledig geinstalleerd werd en dat alles ook werkt ....

hier vind je deze driver :DJ_AIO_03_F4200_NonNet_Full_Win_WW_130_140

**deze blijft 7 dagen beschikbaar daarna verwijder ik deze .

 
Hallo Qtex, heb de link gedownload en dit kreeg ik...Dus alleen de mogelijkheid om af te sluiten... HP installatie van Qtex.jpg
 
dan heb je wellicht het filmpje niet goed bekeken ...
je dient eerst de installatie setup met rechts aan te klikken om vervolgens " eigenschappen" te selecteren ...
dan zet jij het vinkje aan bij de Windows 7 compatibiliteit en vervolgens ook bij deze software als "administrator uitvoeren " ..
bevestigen met " toepassen" en "ok "
dubbel klik op de setup en je zou nu wel op installeren kunnen klikken ...
is de setup vervolgens gedaan en je start deze setup nogmaals op dan kun je ook de OCR software installeren .
 
Al jullie aanwijzingen opgevolgd maar zonder resultaat...Hierbij nog wat vrolijke plaatjes van HP...HP solution center.JPGHP smart BHO Class.jpgHP gefeliciteerd.JPG
Felicitaties met de installatie maar toch werkt het niet omdat het kennelijk niet compleet is...Contact met HP leerde mij dat de garantie verlopen is...HP contact.jpg Nu maar eens (proberen te) slapen...
Hartelijk dank voor ieders aanwijzingen en geduld
 
ik heb hier zojuist op de virtuele Windows 10 de HP Software verwijderd en deze na een herstart nogmaals eens geinstalleerd en zowaar dit lukte hier wederom zonder problemen kan ik afdrukken , kopieen maken en scannen ...waarom dit vervolgens bij u niet lukt is me een raadsel !
 
In de afbeelding zie ik staan "Voer het installatieprogramma voor een netwerkinstallatie opnieuw uit.

Daarom twee vragen: Hangt deze printer in een netwerk en heb je de printer via een USB of Netwerk kabel aangesloten ?
 
De printer is via USB kabel met mijn PC verbonden.
Mijn PC met W-10, met kabel aangesloten op mijn router, maakt deel uit van een thuisgroep.
Een laptop met W-10, ook met kabel aangesloten op de router, is lid van de thuisgroep.
Een klein notebook met W-7, draadloos verbonden, is het 3e lid van de thuisgroep.
De leden delen de printer...

Ik heb ook in een van de afb. gelezen dat een van de onderdelen (HP smart BHC Class) van het installatiepakket niet compatibel is met IE
Zou het kunnen zijn omdat ik Edge heb vervangen door IE dat daar een probleem schuilt ?
HP solution center geeft nl. aan dat het niet werkt omdat de installatie niet compleet is...

PS. Ben nu 2 dagen op reis dus geen snelle reactie van mijn kant...
 
Kan misschien helpen om een mogelijke oorzaak van de falen aan te pakken.
Het kan daarbij geen kwaad om eventuele huidige "sporen" te verwijderen. Verwijder eerst terug je HP software betreffende de printer volledig.
Voer daarna volgende opdracht uit:

Code:
printui /s /t2

Verwijder daar bij Poorten de gekoppelde USB poorten. Bij Drivers verwijder je alle drivers van de HP Printer. De rest mag je laten zoals het is. Herstart dan je computer en probeer je printer terug op de correcte manier te installeren.
 
Ik heb wederom alles van HP zorgvuldig verwijderd. Ook de opdracht van DDragon80 uitgevoerd en vervolgens de PC herstart en HP volgens de aanwijzingen opnieuw geïnstalleerd. Het resultaat was hetzelfde als voorheen...
Ik geef het maar op en blijf scannen en printen via het omweggetje...
Niettemin allen hartelijk bedankt voor het geduld en (helaas bij mij niet werkende) raad !
Met vriendelijke groet, Elzo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan