Status
Niet open voor verdere reacties.

elzo

Steunend lid
Vip Lid
LS,
Heb na mijn upgrade naar Windows 10 geprobeerd om de software en drivers voor HP Deskjet 4200 series opnieuw te downloaden vanaf de HP-site omdat het niet meer werkte via de originele installatiedisk ( verouderde drivers). Dit lukt maar ten dele maar ik kan wel afdrukken en ook scannen via een "workaround" (Windows faxen en scannen). Zou dit kunnen komen omdat mijn PC de 'BING-bar' ( hoort bij het HP installatiepakket) weigert te installeren. Ik krijg dan een melding dat "HP Solutions" niet werkt omdat de installatie niet compleet is.
Kortom het printen en scannen werkt nu wel maar wel via een omweg en steeds weer nieuwe meldingen bij het opstarten dat het programma HP niet naar behoren werkt. Tamelijk vervelend !!!
Grrrrrrrrrrrrtjs,
Elzo
 
de HP Solution Center werd onderwijl vervangen door de HP Print and Scan Doctor ..
wil jij echter toch deze Solution Center gaan gebruiken dien je dus een oudere driver te vinden ...daar deze niet meer te vinden zijn op de HP site zelf .. heb ik destijds de oudere drivers veilig gesteld ..
zo heb ik hier nog 3 oudere drivers in mijn data base voor de 4200 serie ... enkel geschikt voor een 64 bit systeem !
- DJ_AIO_03_F4200_NonNet_Full_Win_WW_130_140
- DJ_AIO_03_F4210_NonNet_Full_Win_nld_110_232
- DJ_AIO_03_F4200_NonNet_Full_WW_140_404

Ashampoo_Snap_2016.02.07_23h40m58s_011_.png
Ashampoo_Snap_2016.02.07_23h25m46s_010_.png
 
Onverwacht een paar uurtjes vrij dus...
Als ik het goed begrepen heb staat het volgende mij nu te doen;
Eerst alle oude HP software verwijderen (met Revo uninstaller) > Via de HP pagina De software en driver downloaden > Dan via dezelfde pagina de HP print en scan doctor downloaden > Vervolgens als administrator installeren in Comptabiliteitsmode W 7....(met de usb aansluiting afgekoppeld tot er om gevraagd wordt).
Ben ik nog iets vergeten of heb ik het te ingewikkeld gemaakt ?
 
je heb het begrepen ..let wel de HP print en scan doctor is dus de vervanger van de HP Solution Center en deze zat vroeger dus in het volledig pakket maar is nu dus afzonderlijk te downloaden .
 
ik zie wat je bedoelt maar ik heb hier zo het vermoeden dat deze dan enkel de driver gaat installeren welke jij dus eerder al gebruikte ...
deze zal denkelijk niet de scan/printer dokter installeren ...vermoed ik zo .
 
Hallo Qtex,
Wederom niet gelukt...Net als voorheen kan ik wel printen via een opdracht geven bij foto of document maar ik krijg geen schermpje zoals onder W 7 waarin ik opdrachten kan geven. De scan en printdoctor geeft aan dat de software geheel is geïnstalleerd. De printtest werkt goed. De scantest echter geeft foutmeldingen en het advies om via PAINT te scannen. ( Voorheen deed ik dat via Windows faxen en scannen en dat kan nu ook...). Dus ik ben weer terug bij mijn eerste vraag van deze discussie.
Ondanks alles toch heel veel dank voor uw genomen tijd en moeite. Ik red me dan wel voorlopig met de workaround.
Voor meer duidelijkheid betreffende de aangetroffen fouten stuur ik nog 2 afbeeldingen mee... Met vriendelijke groet, Elzo
HP scan.jpg HP Verwijzing naar  PAINT.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan