Windows 7 W7 defragmenteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

J.W.

Steunend lid
Vip Lid
Net ergens gelezen:
W7 pc start niet meer op (reden onbekend)
Harde schijf met W7 er uit genomen en gedefragmenteerd op een andere pc.
Harde schijf terug aangesloten in de originele pc.
Vraag van mij: wat is hiervan (defragmenteren op andere pc) het resultaat?
 
ja @loomax, dat klopt ... en ik denk dat @J.W. dat ook wel weet, maar het probleem zit hem in die 'repair in place' met behoud van programma's. Dat zie ik niet goed komen.
Maar zoals @Mik hier al zei : giswerk hoe het nu werkelijk in mekaar zit ... hypothetisch, niet echt interessant.
 
#10 net herlezen en begrijp nu dat u mijn vraag #22 misschien wel niet kan beantwoorden.
Ik herformuleer: heeft men al dan niet geprobeerd om die PC op te starten met een herstelmedium?
 
#10 net herlezen en begrijp nu dat u mijn vraag #22 misschien wel niet kan beantwoorden.
Ik herformuleer: heeft men al dan niet geprobeerd om die PC op te starten met een herstelmedium?
Alles wat ik weet heb ik hier gepost. Van een herstelmedium werd niets gepost.
Enkel harde schijf uit de pc gehaald, in een andere pc aangesloten, gedefragmenteerd, terug in de originele pc aangesloten, bios bereikbaar maar pc start niet op. Dat is alles wat er gebeurt is (voor zover vermeld). Dan komt de vraag van de poster: "kan ik W7 terug installeren zonder verlies van programma's en/of gegevens "
 
Als de W7 pc harde schijf opstart op andere pc is het dus een hardware probleem (voeding o.i.d.)
of de knopcel op het moederboard kan haast leeg zijn waardoor instellingen niet bewaard kunnen worden

Start hij dan wel weer op op de oude w7 pc is er dan gecheckt op boot virussen?
 
Dat lees ik niet in de reactie : TS heeft volgens mij de harde schijf eruit genomen en in een andere PC gemonteerd, maar niet als opstartschijf.
Dan de secundaire schijf gedefragmenteerd (wat waarschijnlijk niets heeft uitgehaald) en teruggeplaatst.

Ik denk dat de suggestie van het gebruik van een herstelmedium opgestart vanuit BIOS (zie hoger) nu maar eens moet opgevolgd worden en dat TS daarover maar eens feedback moet geven... wij wachten best op zijn reactie denk ik.
 
De poster heeft op de site waarop ik het item gelezen heb 1 nietszeggend antwoord gekregen en er is daarna niet meer op die site geweest.
Ik kan die persoon niet bereiken en weet zelfs zijn nickname niet.
Misschien best dit onderwerp afsluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan