Opgelost Wat betekent dit UEFI mode

Status
Niet open voor verdere reacties.
IMG_20201212_115100281.jpg

Hallo beste mensen,
Ik probeer Windows 10 opnieuw te installeren op de oude HP Laptop van mijn kleinzoon. Dat lukt helaas niet en daarbij krijg ik deze melding. Mijn Engels is belabberd, kan iemand mij uitleggen wat deze melding betekent ?
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
Weert
 
Er staat :

"U heeft een drive/stick aangemaakt in UEFI mode. U probeert nu te booten in BIOS mode en dat kan niet.

Ofwel moet u UEFI mode enablen op de PC waarop u wil installeren, ofwel moet u in RUFUS de opstart-stick opnieuw aanmaken, als de laptop enkel BIOS opstart heeft (als het een oude laptop is, zal dit zo zijn...)

Daarbij kiest u voor : partition scheme = MBR / target system = BIOS"

Dus even terug aan het werk ...
 
Hoi Philip, ik wilde nog even laten weten, dat de (op)nieuwe installatie van Windows 10 op de oude Laptop van mijn kleinzoon nu prima is gelukt. Dankzij jou prima advies. In deze nieuwe installatie heb ik trouwens nog een eigenaardigheid ontdekt bij: Instellingen, accounts en aanmeldingsopties. Ik wilde een bepaalde optie gebruiken, maar kon die niet vinden. Het was de optie die geel gemarkeerd is bij Foto 20201213-111345. Dat is op mijn Laptop. Zoals je kan zien is die optie niet aanwezig bij de nieuwe installatie van Windows 10 van mijn kleinzoon. (helemaal Uptodate) op foto 20201213-110917. Dat is verder ook geen ramp, maar ik verbaas mij hierover. Heb jij (of iemand anders) een idee hoe dat mogelijk is? Ik hoor het nog graag.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 

Bijlagen

  • InkedScreenshot (20201213-111345)_LI.jpg
    InkedScreenshot (20201213-111345)_LI.jpg
    46.8 KB · Weergaven: 93
  • Screenshot (20201213-110917).jpg
    Screenshot (20201213-110917).jpg
    43.4 KB · Weergaven: 108
ook dat bedoel ik dus niet ..ik heb het over de specificaties van beiden systemen en over de hardware ..
nu dus jezelf aangeeft dat de ene een HP heeft en de andere een Toshiba kunnen deze nooit dezelfde systeem eigenschappen hebben .
 
Doordat ik nu opnieuw Windows 10 heb geïnstalleerd op de oude Laptop van mijn kleinzoon, heb ik nu kennelijk niet meer de mogelijkheid om zonder inloggen Windows 10 op te starten. Ik heb geprobeerd dat in te stellen met control userpassword2, maar die mogelijkheid heb ik op zijn nieuwe Windows installatie niet meer kunnen vinden. Mijn kleinzoon vindt dat vervelend, omdat die mogelijkheid er op de vorige installatie er wel was. Mijn kleinzoon is niet benauwd voor veiligheidsproblemen.
Kan iemand mij s.v.p. helpen om Windows in te stellen, zonder te hoeven inloggen? Ik hoor het nog graag.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan