Netwerk Wat is beter Telenet of Proximus ?

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Een technieker heeft zopas de switch gemaakt van Telenet naar Proximus.
Het heeft 6 maanden miserie gevraagd vooraleer het eindelijk lukte.

Nu dat eindelijk mijn Samsung TV, mijn Android PC, mijn twee tablets en mijn vaste lijn telefoon met de software en hardware van Proximus werken, kan ik een vergelijking maken.

Voor mij is Telenet veel gebruiksvriendelijker, ondanks het feit dat ze veel klanten verloren.

Wat ik nog het meest mis zijn de Favorieten van Telenet. (selectie zenders per gebruiker)
Ik weet niet of het kan bij Proximus, maar ik denk het niet.

Ik heb grote spijt dat ik voor Proximus koos. Mijn advies zou zijn van bij Telenet te blijven

In Nederland heb je dit ook
Het netwerk van de KPN zegt men dat dit het beste is, maar de service is om te huilen als je problemen hebt.
Geldt idem dito voor Ziggo.. Ze zijn duur en hebben totaal geen goede ICT kennis. De snelheid en zenderkeuze is wel enorm.
Echter nu verplicht Ziggo mensen om de sportzenders erbij te nemen voor 2.50 euro extra.
Daar zitten veel mensen niet op te wachten. Dit kost ze een hoop klanten

Delta en CAIW zijn ook niet meer wat het geweest is.

Dit heeft ook meegespeeld dat veel mensen overstappen:

Voor snel internet betaal je, maar ben je tevreden met normale snelheden kan je een goedkoper abonnement nemen.

Laatst bewerkt:
Ik heb grote spijt dat ik voor Proximus koos. Mijn advies zou zijn van bij Telenet te blijven
Dan kun je zo snel niet uitmaken : wacht tot je te maken krijgt met de typische, huidige problemen van Telenet...

Géén vakkundige mensen aan de support / trage reactietijden / negeren van klachten / slordige administratie tot softwarefouten die facturen versturen uit het niets / etc....

Elke provider heeft zijn voor- en nadelen, maar wie Telenet de jongste maanden tot een jaar gevolgd heeft in de vakpers weet dat er daar behoorlijk wat mis loopt ...

@PhilipV ,
Ik ben op de hoogte van alle problemen die je aanhaalde bij Telenet.
Die zijn enorm en precies daarom heb ik geswitcht naar Proximus.
Proximus is echter voor mij een ramp inzake gebruiksgemak.
Mijn grootste ergernis bij Proximus is dat ik geen Favorieten per gebruiker kan aanmaken.
Hoe groot ook problemen mogen zijn die je aanhaalt bij Telenet, blijft hun gebruiksgemak een doorslaggevende factor.

Proximus zal bovendien een groot deel van zijn personeel ontslaan en een verhuizing van de hoofdzetel is ook al gepland.

persoonlijke ervaring: proximus internet, meer dan 100% tevreden, tv is een andere zaak, telenet tv was vroeger met de oude decoder beter.
telenet gebruikt nu ook een androïd box, wat automatisch internet vereist.
ik vermoed dat het nu dezelfde rommel is zoals proximus tv .... , maw ik ben er niet tevreden van. als oud tech van proximus, was het tijdens mijn actieve carriëre rommel opkuisen, bij klanten, nu mag ik het bij mezelf doen! 't is maar dat je bezig blijft ...

de vooruitgang is een ferme stap achteruit zowel bij telenet of proximus! het kan nog veranderen ... beter worden???

Terug
Bovenaan