Hardware Welk merk ssd schijf kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik moet nog een ssd schijf aanschaffen.
Weet niet goed welk merk ik moet nemen.
Volgens dat ik zie nemen er veel samsung.

Alle tips zijn welkom

Thx
 
ik heb hier zelf een Samsung in gebruik ..deze is onderwijl al 5 jaar oud veronderstel ik en werkt nog steeds probleemloos ..
ieder heeft zo zijn eigen voorkeur .. mocht ik echter verplicht zijn om me een andere aan te kopen ga ik terug voor Samsung .
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Crucial MX500-reeks is ook niet slecht,minder geschikt voor gaming, gebruikt ook een andere memory opbouw/struktuur,iets trager maar betrouwbaarder. Als gebruiker merk je er nauwelijks iets van. Niet dat ik ieder dag een ssd koop, maar Samsung en Crucial vergelijk toch steeds bij een upgrade van een laptop/pc. Tevens bezitten beide merken een app voor monitorring-onderhoud(Trim) en firmware-upgrade!!!

 
Ik ben ook aan het zien voor een SSD te kopen. Ik lees veel goed nieuws over Kingston als je budget wil gaan. Als het een paar tientallen euro meer mag kosten, dan zeg ik, Niet twijfelen, ga voor Samsung. Dan weet je dat je goed zit.
 
Als je kan zou ik een SSD nemen met M.2 aansluiting i.p.b. SATA als het mogelijk is om aan te sluite op je moederbotd deze zijn sneller dan SATA.
Western Digital is ook zeer goed.
Niet ieder moederbord ondersteunt ook een M2 SSD, heb dit ook al ergens gelezen dat deze beter zijn om als C schijf te gebruiken en dan de SATA dan als een D schijf te gebruiken.
 
Ik heb reeds een paar jaar een M.2 van Samsung als SSD, gepartitioneerd in 2 prtities, en deze werkt zeer naar behoren en ongelooflijk snel !

Mee eens, maar op niet elk moederbord is ruimte voor een M.2
Een alternatief kan daarom een NVMe SSD zijn als er een vrij PCIe-slots is.

Of een adapter zoals deze.

41NXNcqn1eL._AC_.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan