Welk nieuw moederbord in oudere desktop plaatsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb hier een oude desktop staan waarvan het moederbord het aan het begeven is.
Dit is nog een serieuze behuizing, er is een jaar geleden nog een andere voeding in gestoken.
Volgens mij is de overige hardware nog in orde.
Ik heb al via "google" rond geneusd maar ik vind er mijn weg niet in.
Ik heb vanmorgen wat gegevens bijeen gesprokkeld i.v.m. hard & software, hopelijk heeft iemand er wat aan om me voort te helpen?

http://speccy.piriform.com/results/NmF7mMUG3XFrMhxBNr675AQ

CPU: Intel Pentium 4 550 (Prescott, D0)
3400 MHz (17.00x200.0) @ 3416 MHz (17.00x201.0)
Motherboard: GIGABYTE 8I915P Duo
Chipset: Intel 915P (Grantsdale-P) + ICH6
Memory: 2048 MBytes @ 200 MHz, 3.0-3-3-8
- 1024 MB PC3200 DDR-SDRAM - A-DATA Technology
- 1024 MB PC3200 DDR-SDRAM - A-DATA Technology
Graphics: MSI N210 (MS-V190)
NVIDIA GeForce 210, 512 MB DDR2 SDRAM
Drive: WDC WD5000AADS-00S9B0, 488.4 GB, Serial ATA 3Gb/s
Drive: TSSTcorp CDDVDW SH-S222A, DVD+R DL
Sound: Intel 82801FB ICH6 - AC'97 Audio Controller [B1]
Sound: NVIDIA GT218 - High Definition Audio Controller
Network: Marvell Yukon 88E8001/3/10 Gigabit Ethernet Controller
OS: Microsoft Windows 7 Professional Build 7601

Sorry ik heb nog geprobeerd om een HTML te uploaden, met alle gegevens erin, maar dat is me niet gelukt.
Bedankt op voorhand!!
 

Bijlagen

  • Result.txt
    101.6 KB · Weergaven: 122
Ik zou voor een goed tweedehands systeem gaan. Er zijn veel mensen die hun i3 vervangen hebben voor een i5 of i7 en bieden de oude pc dan soms voor lage bedragen aan.
Zoiets gaat je nooit lukken met nieuwe onderdelen.

Zomaar even een voorbeeldje, kijk bij de i3 en i5 computers https://www.hardware4sale.nl/computers/gebruikte-computers
Ik kan ze voor dat soort bedragen niet in elkaar schroeven.
Kijk je naar deze het je ook nog een Windows 10 Pro er bij https://www.hardware4sale.nl/computers/gebruikte-computers
 
Zo'n shuttle is meestal niet uit te breiden als je dat zou willen en service uitvoeren is vaak een berg werk omdat je nergens bij kan. Alles zit heel compact in elkaar geschroefd. Verder zijn het wat ruimtebesparing betreft fantastische apparaatjes.
Ik zou niet voor de Kingston SSD kiezen maar een serieuze Samsung. En tsja, als ik dan een bedrag van bijna 600 euro zie staan met minimale configuratie, zonder besturing er op en zonder beeldscherm zou dit mijn keuze niet zijn.

Maar wat is er tegen tweedehands ? Het voorbeeld van hardware4sale dat ik gaf, geeft 12 maanden garantie op alles wat zij verkopen. Het is gewoon een legitiem bedrijf dat die dingen opkoopt uit faillissementen.

Ik moet trouwens ook eerlijk bekennen dat mijn laatste pc die ik nieuw gekocht had een 80486 was zo ergens begin negentiger jaren en daarna altijd tweedehands of zelf gebouwd.
De pc waar ik nu op zit te tikken is één van de eerste i7's een paar jaar terug voor een prikkie gekocht en het enige dat ik eraan veranderd heb is een SSD geplaatst en omdat ik veel grafische dingen ben gaan doen heb ik er een vette grafisch kaart ingezet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan