Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik gebruik voor mijn beveiliging:
AVAST free
Malwarebytes free
en af en toe laat ik eens Zemana.AntiMalware.Portable
en Panda Security draaien.
Ik overweeg nu nog een de anti-malware erbij te installeren.
Ik twijfel tussen volgende free programma's:
SpywareTerminator
Reason Core Security
SUPERantiSpyware Free
Is veronderstel dat het niet aangeraden is ze alle 3 nog erbij te installeren?
Graag advies aub.
 
je draait al Avast free en de Malwarbytes free op de Windows 10 .... weet dus dat de real time beveiliging van de Defender aan blijft staan ...dus in feite heb jij een overkill van security programma's op je systeem staan ..
je vermeld dat je af en toe dan nog eens de Zemana.AntiMalware.Portable draait als ook de Panda Security ... ik raad je zeker af om 3 laatst genoemde er nog bij te nemen ...zelfs zou ik je eigenlijk de 5 laatst genoemde willen afraden ..dit omwille dat ze eerder elkander gaan tegen werken .!
 
Bedankt Qtex voor je goede raad. Ik wist trouwens niet dat, ondanks ik Avast free draai, ook de Defender van Microsoft in real time actief blijft. Ik hoef dus niets meer bij te installeren. Weer veel bijgeleerd.(y)
 
welke build draai je van de Windows 10
ik draai hier dus de build 15063.296 en gebruik tevens ook de Malwarebytes Premium (dit is dus met een realtime beveiliging ) tevens zie ik rechtsonder in de taakbalk het Windows Defender Beveiligings Center icoontje..
klik ik met rechts hier op en kies ik openen dan opent zich hier dus het beveiligingscenter ... en deze geeft dus aan dat de Malwarbytes ingeschakeld is en het systeem hier bewaakt maar tevens kan de defender dan ingeschakeld worden voor het uitvoeren van een periodieke scan
**wil jij de real-timebeveiliging van de defender uitzetten dan dien je dit via de beheersjablonen te doen ..
je geeft in het zoekvenster gpedit.msc in en je klikt op ok ..
onder computerconfiguratie open je dan de beheersjablonen ...windows onderdelen
in de lijst Windows onderdelen scrol je naar de Windows Defender Antivirus ...en je opent deze ..open vervolgens de map real-timebeveiliging
dubbel klik nu op real-timebeveiliging uitschakelen en schakel deze dus nu in ..klik op toepassen en ok en je zal zien dat de real-timebeveiliging van de Defender uitgeschakeld word ..(niet aanbevolen indien je dus geen andere real-timebeveiliging in gebruik heb ) ..
 
Ik draai Windows 10 Pro versie 1703 build 15063.296.
Via gpedit.msc kom ik inderdaad via beheersjablonen naar windows onderdelen maar bij verder scrollen zie ik geen Windows Defender Antivirus maar enkel "Windows Defender Smartscreen" Als ik dat open klik zie ik enkel "Edge" en kan ik dus geen uitschakeling van real time doen.
Maar misschien is dat normaal. Als ik via de Windows instellingen>Bijwerken en beveiliging>Windows Defender opzoek, zie ik dat deze "uitstaat" en lees ik bij Antimalware clientversie: 4.11.15063.0.
Via configuratiescherm>systeem en beveiliging>beveiliging en onderhoud zie ik dat de netwerkfirewal is ingeschakeld alsook Avast antivirus is ingeschakeld en verder "Alle internetbeveiligingen ingesteld staan op aanbevolen".
Ik vermoed dus dat alles ok is, wat denk je?
 
Malwarbytes is in alle opzichten beter dan spywareblaster ... best dat je deze dus ook verwijder ja .
hou je gewoon bij de Avast en haal zekers elke dag de updates binnen van de Malwarbytes ...best dat je deze laatste ook 2x /week laat scannen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan