Hardware Welke RAM ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luc BOSSU

Steunend lid
Vip Lid
Ik probeer 16 GB RAM DDR3 te plaatsen in mijn geüpgrade HP. Ik heb geprobeerd met 2 latjes van 8 Gb 1600 Mhz en daarna van 1333 Mhz en geen van beide worden door het moederbord aanvaard. Welke kan ik gebruiken en hoe met ik er aangeraken ? Volgens de documentatie die ik vind, kan het moederbord wel degelijk 16 GB aan.
 

Bijlagen

  • LuBoSpeccy.jpg
    LuBoSpeccy.jpg
    79.7 KB · Weergaven: 75
Dual-channel is heel wat anders dan double-sided....

En er is ook nog zoiets als ranking, 4 slots wil niet zeggen dat je 8 ranks hebt.

Tip, ga ermee naar een PC shop, kunnen ze het gelijk testen.
 
je moet volgens mij DDR3 1333/1066 MHz en jij hebt 1600 Mhz deze haal je er uit en probeert met die van 1333 Mhz

de 1600 Mhz is niet compatibel met u pc deze moet er uit
je kan enkel met 1333 of 1066MHz gebruiken
deze website kan je dat duidelijk zien welke met je MHz zijn
en om je pc nog sneller te maken overschakelen naar ssd
 
zitten ze wel in de juiste slots, indien er meerdere sloten aanwezig zijn. meer info in de service & maintenance guide van je HP toestel.
deze kan je vinden op de US-site van HP ( ik heb 5 HP's onder mijn hoede )
 
Bij HP werkt eigenlijk juist de RAM van HP en van Samsung. Je moet wel kijken naar de snelheden ervan. Ik vind het ook steeds lastig om aan een HP computer te werken. Dit is nu eens een merk dat te veel monopolie speelt met zich zelf. Zelfs een voeding moet bijna van HP zelf zijn. Dus zo moeilijk is het merk met niet merk eigen producten. Als ik een computer verkoop (lees prebuild) dan raadt ik nooit HP aan, zelfs bij laptop raadt ik dit nooit aan.
 
over die merken dat is niet juist !
zoals Kingston past ook en werk ook goed
waar moet je op letten (zie afbeelding )

1688578818476.png


als u kraatje een verkeerte voltage heeft werk het niet
je hebt 1.20v of 1,35v of 1,50v je moet de juiste voltage hebben
als ik het juist heb is dat te maken met het moederbord
 
Mijn vorige pc was ook ddr3 en was maar 1,35v en de pc er voor was 1,50v .ik heb nog geprobeerd om dat kaartjes in die 1,35v te plaatsen en het werkte wel maar met voor lawaai van de ventilator omgekeerd denk ik niet
maar je kan dat na gaan met dat programma CPU-Z maar dan moet je wel het oude kaartje er terug in plaatsen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan