WerFault.exe om de vier minuten...

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
WerFault.exe ververst om de vier minuten mijn Bureaublad. Dit manifesteert zich door het uitgaan van alle Icoontjes op mijn bureaublad, incl. de Taakbalk. Het stoort wel niet in een aan de gang zijnde applicatie. Het hindert wel door die flikkering. Om te vinden wat de oorzaak was heb ik "Whatismycomputerdoing" ding gebruikt en gekeken welke *.exe-file de veroorzaker zou kunnen zijn.
Noteer dat ik alles heb geprobeerd wat ik op Google kon vinden: (1) de "Windows error-reporting-service uitgeschakeld. (2) Sfc /scannow laten draaien en (3) geprobeerd of een Clear Boot het nog steeds toont. Het is dus wel een Windows oorzaak want op nogal wat sites wordt gesuggereerd dat het een 'third-party'-applicatie zou kunnen zijn, Ik heb zelfs in de System32 de Werfaul.exe file eens gewist en in de prullenbak geplaatst, maar dan kreeg ik op dat moment, om de vier minuten dus, een venstertje om te zeggen dat het niet kon uitgevoerd worden. Daarna heb ik het wijselijk hersteld.
Wie kan mij helpen omdat vervelend geflikker weg te doen?
WW
 
blijkbaar heb jij dan ook de machtigingen overgenomen van de TrustedInstaller want de toepassing
WerFault.exe laat zich niet zomaar verwijderen …

-Ashampoo_Snap_zaterdag_12_mei_2018_09h58m02s_001_.png
 
Ja Q., dat dacht ik ook en daarom wou ik een Image terugzetten van de maand maart, maar dan sloeg het noodlot toe: een BSOD...! en geen middel mee om mijn mooie nieuwe computer terug op te starten. Er kwam een scherm dat mijn PC stuk was. Met hersteldisk en herstel-stikje geprobeerd, via de Bios telkens gevraagd om daarvan op te starten. Allemaal boter aan de galg. Ik heb de PC terug in zijn verpakking gestoken en werk nu met mijn oude Desktop die al in de kelder stond... Een zeer traag toestel ondervind ik nu.
Mijn computerwinkel is pas dinsdag terug open. Je hoort nog van me.
 
je nieuwe was toch van een bepaald merk en dan zou jij dus ook de recovery kunnen starten waardoor deze dan vervolgens naar de fabrieksinstelling word terug gezet … eenmaal dat behaald is kun je de eerdere image terug plaatsen ..
 
WaWa;n231444 zei:
Ja Q., dat dacht ik ook en daarom wou ik een Image terugzetten van de maand maart, maar dan sloeg het noodlot toe: een BSOD...! en geen middel mee om mijn mooie nieuwe computer terug op te starten. Er kwam een scherm dat mijn PC stuk was. Met hersteldisk en herstel-stikje geprobeerd, via de Bios telkens gevraagd om daarvan op te starten. Allemaal boter aan de galg. Ik heb de PC terug in zijn verpakking gestoken en werk nu met mijn oude Desktop die al in de kelder stond... Een zeer traag toestel ondervind ik nu.
Mijn computerwinkel is pas dinsdag terug open. Je hoort nog van me.

Mogelijk had je een image gemaakt met een software als Macrium of iets anders. Die hebben de optie om een aangepaste bootable rescue medium te maken.
Aan uw bios zal vermoedelijk niets zijn veranderd en zou die CD of flash drive mogelijk kunnen het eigen life Windows booten en tevens een image terughalen ?

Mijn nieuwe PC had ook zoiets : kwam geen kik meer uit bij opstarten.
Bytes@Work.be heeft die gedemonteerd en opnieuw in mekaar gezet (meer niet!) en het probleem was weg. Uitleg ... geen gevonden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan