Windows 11 what's app

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Mijn vrouw krijgt continu deze melding als ze videobelt via what's app

1706730864932.png



zal ook al een beginnen zoeken op het net;

Groetjes,

Ed
 
vaak hetzelfde : die merk-gebonden-bloatware toepassingen worden geinstalleerd als je een PC nieuw koopt maar daarna door die producenten vergeten ... als Windows evolueert vallen die dan uit.

Goede raad als je zo'n laptop koopt (het ene merk is al agressiever dan het andere daarin) voor zover mogelijk al die rommel eraf gooien.

Net overigens de raad van Dell (link van @MerlinTG hierboven) gelezen, maar als ik jou was zou ik net het omgekeerde doen : Smart App Control van Windows 11 laten zoals het is, maar die Dell rommel uitschakelen.
 
Ja ik ga geen nieuwe installatie doen voor zoiets maar wel Dell optimizer verwijderen.
Ik heb dat ook niet aangezet hoor, was daar nog nooit geweest.
Ga ik geen problemen ondervinden als ik dit verwijder of kan ik er andere erover installeren?
 
Windows 11? Dan werkt die delloptimizer.ui niet...
Lees op de website van Dell zelf: dell-optimizer-does-not-run-under-windows-11
    1. Selecteer de instellingen van het systeem voor slimme app-besturingselementen in de resultaten.
    2. Wijzig de instelling Periodiek scannen op Aan of Uit.
  • bovenstaande kan ik niet vinden, heb jij een 10 of wind 11.
  • Anders een screenshot, herinstal doe ik niet maar je kunt het precies wel aan en afzetten dat zou handig zijn.
  • een foto zou leuk zijn als jij daar tijd voor hebt?
  • Thanks,
  • Ed
 
Ik vind bv puntje 1 niet, instellingen is dit in instellingen van Windows of van wat
Nochtans is het wel duidelijk :

...Selecteer de instellingen van het systeem voor slimme app-besturingselementen...

instellingen = settings
systeem = windows
slimme app-besturingselementen = Smart App Control

voor de engelstalige Windows.
 
Het staat dus al uit - en je kan het niet inschakelen, zoals je kan lezen... tenminste zonder herinstallatie.
Als je geen problemen ondervindt zou ik die moeite niet doen...

En als je Dell Optimizer niet werkt heeft het daar dus niet mee te maken. Maar ik blijf bij mijn advies : gooi die Dell Optimizer weg !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan