Beeld wijzigen weergave/thumbnail van video

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, een vraag: hoe kan ik de thumbnail van een videoclip wijzigen? Ik bedoel de bestaande thumbnail wijzigen door een thumbnail uit die clip te halen? Alvast bedankt, Alain
l
 
Fundamentele vragen zijn in het filmpje vermeden :
  • hoe verkrijg ik die thumbnail ? De demo gaat ervan uit dat die al klaarstaat - zo is het makkelijk ...
  • kan dit enkel met een video die je zelf opload of ... ook met bestaande video ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
men dient inderdaad wel een fragment van de video te nemen en op te slaan als een afbeelding..
indien men met thumbnail een pictogram bedoeld dan kan ik bevestigen dat men dit ook kan aanpassen bij een bestaande video ..
zo heb ik de video "Before Sunrise " zijn eigen pictogram gegeven ..

Ashampoo_Snap_maandag 9 mei 2022_18h13m42s_002_.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
@Qtex Ik denk dat de vraagsteller graag van je zou vernemen hoe je dat doet, dat eigen pictogram geven.
Hij (wij) bedoelen dan wel het pictogram hé, niet het icoontje van het bestand, dat kent TS ook wel hoop ik.

Pictogram is de voorafbeelding die je in mediaplayers te zien krijgt alvorens je een fragment ook daadwerkelijk afspeelt.
 
denkelijk dat ik het eerder verkeerd begrepen heb want het betreft niet om een voorafbeelding te gaan zoals jij bedoeld PhilipV ..

om een voorafbeelding te zien naar je eigen keuze dient men de video zelf te bewerken..
in dit voorbeeld gebruik ik ConvertXtoDVD waar ik dus de aanpassing doe ..
Ashampoo_Snap_dinsdag 10 mei 2022_06h05m27s_001_.jpg
 
Hallo, sorry voor het late antwoord, een paar dagjes verlof .... het is niet de bedoeling om de filmpjes op Youtube te plaatsen, die wijze om de thumnail via Youtube is mij bekend, echter bij download is dit niet meer te zien. Ik probeer het zeker via de tip van Qtex, bedankt !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan