Windows 10 Win 10 op HD installeren voor andere computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is het mogelijk om een besturingssysteem op een harde schijf te plaatsen om dan in een andere pc (laptop) in te bouwen en daar op te starten zodat daar de nodige drivers geïnstalleerd worden, zo een beetje een start versie die vervolledigd word bij installatie?
 
ja das mogelijk aangezien de Windows 10 zelf al een driverspakket meeheeft ... zoniet worden de nodigedrivers opgehaald bij het eerste ingebruikname ..
*heb hier eerder (al geruim een 5 jaar geleden ) een HDD met Windows10 overgezet naar een ander systeem (hardware - moederbord-cpu verschilde t.o.z. van de oude pc ) en het nieuw systeempje startte zonder problemen op .. *het duurde wel 2 minuutjes maar dat had ik er voor over .
**nadien startte de nieuwe vlugger op .
onderwijl werd de HDD vervangen door een SSD en word de HDD als een 2de opstart systeem gebruikt ..
de SSD draait Windows 11 pro (retail)
de HDD draait Windows10 pro (retail)
 
Je moet ook wel rekening houden met een klassiek BIOS systeem vs UEFI. Zoiets kan voor problemen zorgen.
Plus de opmerking van @lange pier hierboven. Ik begrijp ook niet waarom je een nieuwe installatie op een bepaald toestel uitvoert, om dan te gebruiken in een totaal ander systeem.
 
Is inderdaad een laptop van kennis, hp indertijd update van 8.1 naar win 10 gedaan, gewone HD, alles traag voor mij maar voldoet voor hem, laatste tijd toch regelmatig probleempjes en zou daar graag een verse installatie op doen, daar kruipt wel wat tijd in als je het ter plaatse moet doen, vandaar mijn vraag thuis een nieuwe installatie op een SSD schijf, bij kennis wisselen, booten, activeren en nodige drivers installeren, en is inderdaad een UEFI.
Jullie raden dus toch aan om het rechtstreeks uit te voeren op de pc zelf?
 
aangezien het een UEFI systeempje is doe je best ter plaatse een verse installatie... of de kennis brengt de laptop tot bij u .. met de adapter !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan