Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

Even een vraag Aub.

Ik had Window 7 home premium 64 bit en heb daar de gratis window 10 opgezet,maar ik ben daar niet zo tevreden over,en nu zou ik graag terug mijn window 7 hebben.

Maar de vraag is nu: Gaat dat nog,daar ik veel te lang gewacht heb om hem er terug af te doen meer dan een maand.

Is daar een oplossing voor aub:vraagteken:

Groetjes Sloeberkejos
 
lol wat een lof ...

terug naar het topic !

@Sloeberkejos
heb jij destijds voordat je de upgrade uitvoerde een image (systeemkopie of een backup) bewaard op een externe schijf ..
indien zo dien je deze externe schijf aan te sluiten en op te starten via de herstel ( opstart ) cd Windows 7
mogelijkerwijs zou de Windows 10 hier dan kunnen beletten om van deze opstart herstel cd op te starten in dat geval dien je dan 100% zeker te zijn dat de image of systeemkopie op je externe schijf ook een goeie is en dat deze dus nog steeds te gebruiken is ...want je dient de Windows 10 te verwijderen van je schijf om te kunnen opstarten vanaf de herstel cd Windows 7 om dan de optie te gebruiken om je systeem te herstellen via een externe schijf

**ben je niet in het bezit van een image of een systeemkopie van je Windows 7 dan mag ik hopen dat jij over de licentie Windows 7 beschikt want deze heb je immers nodig om een verse installatie te doen maar ook hier telt weer dat de Windows 10 eerst verwijderd dient te worden ...
**jij dient dus van de huidige schijf ( of enkel de partitie welke Windows zich toegeeigent heeft ( de C ) te verwijderen zodat dat deze een niet toegewezen ruimte word ...dan pas kun jij er een Windows 7 op zetten !

noteer wel dat wanneer jij terug ga naar de Windows 7 dat de Windows 10 update nog steeds komt aankloppen en zich zal opdringen deze update te doen !

jij dient dan ook eenmaal je de Windows 7 gebruikt je update instellingen aan te passen zodat jij beslist welke er mogen opgehaald worden en welke er geinstalleerd mogen worden .

de volgende update's mag je dan zeker NIET meer ophalen en installeren op je Windows 7
KB 3035583 / KB 2952664 / KB 3021917 / KB2999226 / KB3075249 / KB3080149 / KB3083710
ook dien je op de C de map " $windows.~BT " te verwijderen ...
mochten 1 van de boven genoemde update's zich aanmelden dan klik je met rechts hier op en verberg je deze ...
 
je hoeft geen nieuwe harde schijf te kopen !
heb je in de bios aangegeven om op te starten vanaf de cd/dvd rom.

**beslis je toch om een nieuwe schijf te kopen dan nog zal de Windows 10 komen aankloppen nadat je er de Windows 7 heb opgezet ...
in veronderstelling dat je dan wel kunt opstarten vanaf de Windows 7 dvd om een verse installatie te doen !
 
Leuk te lezen dat het je op zo een korte tijd gelukt is om terug te keren naar je vertrouwde Win 7. (y)

Met grote dank aan onze grote hulp Qtex natuurlijk. Ik heb ook al heel veel te danken aan onze wandelende computer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan