Windows 10 Windows-10-21h1 nu beschikbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Skippy voor u zou ik eerder een in-place upgrade aanbevelen ...
het voordeel van deze is dat alles behouden blijft ook je programma's enkel de Windows systeembestanden worden vervangen ..
de Windows.old kun je daarna verwijderen .

de in-place upgrade start je doordat je de setup.exe aanklikt van de installatie bestanden betreffende van uit een usb stick of een virtueel opgeladen iso van deze 21H1

*onderstaand scherm krijg je dan te zien waar je dus gewoon op installeren dient te klikken .

Bekijk bijlage 250174

Als ik met de MediaCreationTool21H1 een USB stick wil maken krijg ik deze melding.
Stick is 100% in orde.
Morgen maar eens proberen om er een DVD van te maken.

Mediacreationtool.jpg
 
Volgens mij is er echt wel een hardware probleem hoor. Ik heb ondertussen zoveel issues en rariteiten gezien die echt niet mogen optreden. Ben er dan ook van overtuigd dat je mag proberen wat je wilt van herstelligen, upgrades, updates en clean installs. Het probleem zit onder de motorkap.
 
  • Leuk
Waarderingen: Quit
Ik ben eraan begonnen. Alles gaat behouden blijven. Gaat naar mijn mening wel vrij lang duren. Maar dat is wel eigen aan Windows vind ik. Dit met een oud Medion latopje P6630. Ben hier echt wel dik tevreden over. Snap echt niet waarom er velen zo denigrerend reageren op het merk Medion. Het is natuurlijk geen snelheidswonder. Maar het heeft dan ook maar een verouderde intel i3 processor.
 

Bijlagen

  • Win 21H1.png
    Win 21H1.png
    181.5 KB · Weergaven: 77
Mijn update naar 21H1 wil blijkbaar ook niet zonder slag of stoot lukken. Ben ondertussen aan poging nummer 3 bezig. De eerste keer is het downloaden perfect gelukt, tijdens de installatie is hij tot aan 26% gegaan, heropstarten zou hij moeten gedaan hebben, maar in plaats daarvan heeft hij zich afgesloten. Gevolg, terug draaien naar de versie van 20H2. Ok, geen probleem, dan naar poging nummer 2. Hij deed alles goed tot en met installatie 48%, terug moest hij een heropstart doen, terug sloot hij zich daar toen af in plaats van herop te starten. Terug terug draaien van Winversie. Nu bezig aan poging nummer 3. Nu maar hopen dat het derde keer goede keer is.
 
Het valt algemeen aan te raden om voor een upgrade alle randapparaten te ontkoppelen; alle veiligheid- en optimalisatieprogs te deactiveren en een kijkje te nemen op de website van de computerfabrikant i.v.m. bijkomende info hieromtrent.
 
Alle rand apparaten ontkoppelen gaat niet, dan heb ik geen muis en keyboard meer en kan ik niets.
Optimalisatieprogs draaien hier niet, veiligheidsprog is Defender van Microsoft. ( Dezelfde fabrikant als de besturing )
Computerfabrikant ben ik zelf, ik heb deze pc zelf geassembleerd met eersteklas hardware zo pak um beet 8 tot 9 jaar geleden. Altijd goed gewerkt onder Windows 7, onder Windows 10 is het vanaf het begin een drama.

Update naar 21H1 lukt vooralsnog niet.
 
Hoeft niet, ik heb me er bij neergelegd dat Windows 10 niet voor deze pc bestemd is. Ben er al 5 jaar mee bezig.
Zal ooit een Linux pc gaan worden. Probleempje is dat ik op dit moment alles zo ingericht heb dat ik geen ruimte meer heb voor een nieuwe Windows pc er bij.
Maar de volgende verbouwing van het bureau zal ik daar rekening mee houden.
 
Net deze gedaan geen probleem maar ook geen verandering of beter.
Wel met de Cumulatieve update Windows 10 versie 20H2.
Als ik op de werkbalk op de icoon van Windowsverkenner met me rechter muisknop klik gaat de puldown menu niet open.
Ook bij mevrouw de Cumulatieve update Windows 10 versie 20H2 gedaan.
En bij mevrouw de laptop als ik daar op de werkbalk alleen gaat staan met de cursor zonder wat te doen verdwijnt het beeld kom dan weer terug.
Is daar een oplossing voor.
Had deze Cumulatieve update Windows 10 versie 20H2. update al weg gehaald maar blijft terug komen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan