Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

heb onlangs win 7 door win 10 vervangen maar stel nu vast dat ik mijn pc niet meer kan afsluiten. Na afsluiten start hij steeds automatisch opnieuw op. hp compaq 8300 E.

Heb mijn bios ge-upgrade, heb de instelling voor de aan/uit knop juist gezet - op afsluiten. (configuratiescherm, energiebeheer , gedrag van aan/uit knop). Geen verandering.

vind hier op dit board geen verwijzing naar dergelijk probleem.

groetjes ,

Ben
 
Is Windows 10 een update of een verse installatie ?

Als het een update is zit ik te denken aan een verkeerde registerinstelling die mogelijk verkeerd gegaan is tijdens het updaten.

Maar ja waar ?
Je zou eens kunnen proberen te zoeken in het register met het zoekwoord reboot.
Het meest waarschijnlijk is dat zoiets in HKEY_LOCAL_MACHINE moeten staan.

Maar verander niets als je iets vreemds ziet, meld dit dan eerst hier. Een verkeerde aanpassing in het register kan desastreuze gevolgen hebben.


is een upgrade van Windows 7. Zie niets speciaals als ik zoek met reboot. (register ziet er wel uitgebreider uit i.v.m. XP....)
 
register ziet er wel uitgebreider uit i.v.m. XP

Je bedoeld hiermee Windows XP ?
Moet ik hieruit concluderen dat het een update betreft van Windows XP naar Windows 7 en dan nu een update naar Windows 10

Probeer Windows eens te herstellen met de juiste recovery disk die wij bij de Downloads hebben staan http://www.pctuts.be/downloads/18-windows-recovery-cd/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de pc vernieuwen kan ook van uit Windows 10 zelf
klik daarvoor op start > instellingen > bijwerken en beveiliging > systeemherstel >deze pc opnieuw instellen ...
je krijgt de keuze om je persoonlijke bestanden te behouden of niet ..
kies je om niets te behouden dan krijg je bij het toepassen van deze optie een maagdelijke Windows 10..
kies je om persoonlijke bestanden te behouden dan verkrijg je een Windows.old
onder persoonlijke bestanden worden foto's , muziek , films en documenten bedoeld ...programma's valt hier niet onder ...(deze zul je nadien opnieuw dienen te installeren ).
start je op vanaf Windows 10 dvd en je geeft vervolgens de taal en land instelling in dan heb je links onder de optie " repair "
kies je deze optie dan worden enkel de Windows 10 systeembestanden vervangen en blijven je persoonlijke bestanden alsook de meesten programma's bewaard ... sommige programma's waaronder een antivirus of malwarbytes zullen opnieuw geinstalleerd dienen te worden .
 
kan nog volgende tips eens meegeven :
1) klik rechts op de Windows knop , configuratiescherm , systeem en ga naar "geavanceerde instellingen" , "opstart en herstel instellingen" , haal bij "systeem fouten" vinkje weg bij "de computer automatisch opnieuw opstarten"...
2) open de register editor (op eigen verantwoordelijkheid : klik rechts op de Windows knop , uitvoeren en typ "regedit" + enter)
ga naar : HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Wi*ndows NT\CurrentVersion\Winlogon en de sleutel "PowerdownAfterShutdown" , verander de waarde van nul naar 1 of van 1 naar nul , klik oke , sluit de editor af en start de computer opnieuw op...
3) klik rechts op de Windows knop , "zoeken" , typ in CMD , klik er rechts op en kies "uitvoeren als administrator" , typ volgende in mèt spaties : powercfg h off en druk op enter , type exit en druk op enter , sluit nu de computer af...


 
kan nog volgende tips eens meegeven :
1) klik rechts op de Windows knop , configuratiescherm , systeem en ga naar "geavanceerde instellingen" , "opstart en herstel instellingen" , haal bij "systeem fouten" vinkje weg bij "de computer automatisch opnieuw opstarten"...
2) open de register editor (op eigen verantwoordelijkheid : klik rechts op de Windows knop , uitvoeren en typ "regedit" + enter)
ga naar : HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Wi*ndows NT\CurrentVersion\Winlogon en de sleutel "PowerdownAfterShutdown" , verander de waarde van nul naar 1 of van 1 naar nul , klik oke , sluit de editor af en start de computer opnieuw op...
3) klik rechts op de Windows knop , "zoeken" , typ in CMD , klik er rechts op en kies "uitvoeren als administrator" , typ volgende in mèt spaties : powercfg h off en druk op enter , type exit en druk op enter , sluit nu de computer af...



Hoi TonTon,

1) stond al zo.
2) veranderd van 0 naar 1 maar brengt niets.
3) probleem opgelost met powercfg h off.

Een welgemeende dank !

Ben

Item kan afgesloten worden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan