Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo samen

Ik heb van de onthaalouders waar mijn dochter verblijft hun laptop meegekregen omdat ze gevraagd hadden om eens te kijken en dat deze niet veel meer doet.

Als de laptop normaal opgestart word,verschijnt de achtergrond en verder enkel de onderste balk en anders gebeurd er niks meer.
Het blijft maar laden en laden en laden

Na eindelijk in de veilige modus geraakt te zijn,gaat het daar ook heel erg traag allemaal maar ben ik er toch in geslaagd om die mensen hun belangrijkste bestanden te laten kopieren.
Wat mij opvalt in taakbeheer(bij normaal opstarten) is dat bij schijf voortdurend 100% staat,maar er is niks in die lijst dat rood staat,alles is 0 of 0.1 MB.
In veilige modus kan ik het niet zien zelfs,processor en geheugen gedragen zich normaal.

het gaat over een packard bell laptop met upgrade naar windows 10

Ik heb al reeds een opstartherstel geprobeerd
via veilige modus MRT uitgevoerd en niks gevonden
Systeemherstel ook geprobeerd maar kreeg dan uiteindelijk een foutmelding met name:0x80070002

Zou het kunnen dat de harde schijf het aan het begeven is daar hij in veilige modus eigenlijk ook heel erg traag gaat of dit is puur een boos virus?
Het gaat om een packard bell laptop met upgrade naar windows 10
Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
de opdracht is niet cleanup/scanhealth !
type je deze over dan dien je deze juist over te nemen ..

normaal doe ik het juist want ik zie tevoorschijn komen:
deployment image and management tool

windows 10 cd heb ik wel liggen :)
en dan de versie en image versie,zoals in de afbeelding

heb het nu 2de keer geprobeerd en bliojft op image version staan maar verder niks,duurt wel langer nu dan 1ste keer
 
zou het kunnen dat dat niet lukt doordat ik een 64 bit versie heb en de windows vermoedelijk 32 bit is op laptop?

Als ik die command wil ingeven krijg ik:

error:50
DISM does not support servicing windows PE with the /online option
 
er word Windows PE vermeld ... vanwaar heb jij deze dan opgehaald !
gebruik het Media Creation Tool om je een Windows dvd of usb stick aan te maken..

indien de Windows op de laptop een 32bit is dan dien je inderdaad ook een 32 bits dvd te gebruiken
 
gebruik het tool waar ik naar linkte ... zet het vinkje uit en je kan 1 iso of rechtstreeks een dvd branden waar je dus de 2 bit versies aanwezig zijn .. zo een usb stick heb ik namelijk zelf ook hier liggen .

Ashampoo_Snap_2016.07.09_13h49m03s_001_.png

**je dient dan wel een stick van minstens 8 gb te gebruiken wil je de beide versies in je bezit hebben ..
**je dient een dl dvd te gebruiken wil je deze op een dvd hebben .

**of je kiest voor 2 losse dvd's
-1 van de Windows 10 x32 bit en 1 voor de 64 bit
(kies je voor de 2 losse dan dien je het tool 2x te starten 1 x voor de 32bit en 1x voor de 64 bit versie )
 
je kan in de opdrachtprompt " systeminfo " ( zonder haakjes ) invoeren en op enter klikken .... maar op de info die je dan krijgt te zien zal geen bit versie vermeld staan ... wel zie je het aantal ram geheugen vermeld alsook type processor ...als er dus 4 gb ram geheugen aanwezig is of meer en een 64 bit type van de processor dan mag je er van uit gaan dat het een 64 bit besturingssysteem is ..
 
denk dat je de optie moet overwegen om op te starten van af de installatie dvd Windows 10 ....niet om een nieuwe installatie te starten maar eerder wel om dit systeem te herstellen ....
indien je opstart vanaf de dvd dan dien je een land/taal instelling te doen ... daarna zie je een scherm "instaleren " maar links onder heb je de optie " repair " en deze kies je ... maak hier dan ook de juiste keuze voor het behoud van bestanden en programma's ..
vooropgesteld dat er iets mocht mislopen in het behoud van de aanwezige programma's ( denk nu aan het boekhoud programma van de kinderopvang ) veronderstel ik dat je eerder deze al heb veilig gesteld zodat je deze desnoods kunt terug zetten !
 
geprobeerd maar het cmd kader sluit zich weer af

dat dacht ik al ...aangezien er fouten op het systeem aanwezig zijn ...
onderstaande had je te zien moeten krijgen ...
Ashampoo_Snap_2016.09.02_11h33m51s_001_.jpg

**wat je ook nog kunt doen voor al leer je een herstel installatie opstart ...is in de opdrachtprompt de sfc /scannow starten met de dvd in de drive
 
dan blijft een herstel installatie over voordat je echt tot een nieuwe instal gedwongen word .. dus opstarten van af de Windows 10 dvd en na het ingeven van de land/taal instelling kies je links onder voor de hertel (repair )
**deze zal enkel de Windows systeem bestanden herschrijven de programma's en persoonlijke bestanden zouden normaal gezien aanwezig blijven ....dit is dus afhankelijk welke keuze je maakt !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan